פירון מאיים על ת”תים: בלי אנגלית – התקציב יקוצץ

משרד החינוך הודיע לתלמודי תורה הפועלים תחת 'החינוך העצמאי': אם לא תנהיגו החל משנת הלימודים תשע"ה לימודי אנגלית על פי תכנית הליבה - המוסד יעבור למעמד של מוסדות פטור, ותקציבו יקוצץ
יוני גרין
כ"ב אב התשע"ד / 18.08.2014 12:08

שוב מלחמה בפתח: משרד החינוך שיגר הודעה אל בתי הספר החרדיים המאוגדים תחת ‘החינוך העצמאי’, לפיה מוסד שלא ילמד החל משנת הלימודים תשע”ה אנגלית בהיקף מלא, על פי תכנית הליבה  – יקוצץ תקציבו.

תקציב תלמודי התורה הפועלים תחת ‘החינוך העצמאי’ עומד כיום על 75% מהתקצוב המגיע למוסד חינוך ממלכתי. במקרה והנהלת התלמוד תורה תתנגד ללימודי האנגלית, המוסד יעבור למעמד של מוסדות פטור, ושיעור התקצוב שלו יעמוד על 55% מהתקצוב למוסד ממלכתי.

על פי דיווח בעיתון ‘מרכז העניינים’, ההודעה שוגרה למוסדות במסגרת חידוש הרישיונות למוסדות הנדרשים מדי כמה שנים לחדש את רישיונותיהם.

לדברי העיתון, במסגרת הודעת החידוש, נכתב בהערה כי הרישיון תקף רק עד סוף שנת הלימודים תשע”ד, וכי החל משנת הלימודים תשע”ה הם מחויבים בלימודי אנגלית “על פי החלטת הממשלה ממאי 2013”.

המכתב חתום בידי מאיר שמעוני, מאגף הפיקוח הפדגוגי של משרד החינוך.

‘מרכז העניינים’ מציין, כי בניגוד להערה של שמעוני, אין החלטת ממשלה שהתקבלה בתאריך הנקוב, המחייב לימודי ליב”ה מלאים במוסדות החינוך החרדים, החל משנת הלימודים הבאה.

‘מרכז העניינים’ מצטט את יו”ר החינוך העצמאי, אברהם יוסף לייזרזון, שאמר בכינוס סגור לפני כשבועיים: “זהו לחץ נוסף על תלמודי התורה לכפיית מאה אחוז של לימודי ליבה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דווקא יש החלטת ממשלה בנושא
    18/08/2014 13:36
    אבי
  1. יש החלטה שקובעת שכל מוסד לימודי יהיה חייב בלימודי יסוד ואם לא תקציבו יקוצץ. היא אכן ממאי 2013, חכמים, בדקו דבריכם

  2. הלוואי זה ייצא לפועל ויעמדו ע
    18/08/2014 19:25
    מנחם
  3. וכך יפסיקו להיות תלויים בכספים מזוהמים לצורך לימוד התורה הק’