‘סרבן הגיוס’ אליהו כהן מאשדוד שובת רעב בכלא 6

'הוועדה להצלת עולם התורה מגזירת הגיוס' מאיימת להפיק היום "מחאות סוערות ברחבי הארץ" • הסיבה: כליאתו בכלא 6 של 'סרבן הגיוס' אליהו כהן • לאחר יותר מ-20 יום במעצר - פתח בשביתת רעב • הגר"ש אוירבעך: "על עולם התורה לצאת למערכה כנגד המעצר הנפשע וכנגד המשך פעילות הצבא למילוי 'יעדי הגיוס' מתוככי בני הישיבות"
נחמן גור
כ"א אב התשע"ד / 17.08.2014 10:05

‘הוועדה להצלת עולם התורה מגזירת הגיוס’ מאיימת להפיק היום (ראשון) “מחאות סוערות ברחבי הארץ”. זאת בעקבות מעצרו בכלא צבאי של תלמיד ישיבת ‘אורחות דוד’, אליהו כהן, ועקב מה שהם מגדירים “המשך ניסיונות הצבא למלא את יעדי הגיוס הן באיומים והן בפיתויים”.

אליהו כהן נעצר בערב פסח האחרון, לאחר שלא התייצב בלשכות הגיוס. כהן, תושב רובע ט’ באשדוד, נעצר לפני פסח על ידי משטרה צבאית, כאשר יצא עם בני משפחתו מאירוע משפחתי באלעד. שוטרים, שהקימו ביציאה מהעיר מחסום משטרתי לחיפוש שב”חים, לקחו את פרטי כל הנוסעים ברכב המשפחתי, וכאשר הגיעו אל הבחור, גילו שהוא ‘דרוש לחקירה’ מטעם המשטרה.

בתחילה נגזר עליו מעצר של 20 יום כולל חג הפסח, אולם לאחר הפגנות סוערות ושתדלנות של ח”כים ועסקני ציבור, הוא שוחרר בערב פסח.

לפי ‘הוועדה להצלת עולם התורה מגזירת הגיוס’, הגוף המרכז במפלגת ‘בני תורה’, את הפעילות נגד גיוס בני הישיבות, “לפני כחודש הסיתו גורמים מסוימים את אליהו כהן להתייצב בלשכת הגיוס, בשעה שראש ישיבת ‘אורחות דוד’ שהה בחו”ל. לאחר שהבחור התייצב בלשכת הגיוס, הוא נשלח ל-20 יום מעצר.

“בני משפחתו פנו לגורמים שונים, אולם אלו פטרו אותם בתשובות כמו ‘המקרה הזה כבד בשבילנו’ וכדומה.

“לאחר ששוחרר ממעצרו, הורו לו אנשי הצבא להתייצב שנית למחרת – וכשהתייצב, דרשו ממנו להתגייס לצבא, וכשסירב, נשלח שוב ל-20 ימי מעצר נוספים”.

בשלב זה, כך טוען הוועד, פתח כהן, העצור בכלא 6, בשביתת רעב. במקביל פנו בני משפחתו למוקד ‘הוועדה להצלת עולם התורה’, שהחלו מיד לפעול בכל הדרכים האפשריות כדי לסייע לו.

לדברי ‘הוועדה’,  הגר”ש אוירבעך הכריע כי “על עולם התורה לצאת למערכה, כנגד המעצר הנפשע וכנגד המשך פעילות הצבא למילוי ‘יעדי הגיוס’ מתוככי בני הישיבות והציבור החרדי, הן באיומים והן בפיתויים, דרך לשכות הגיוס וה’ממ”ח’, ודרך ‘מגייסים חרדים’ ועוד”.

אנשי ‘הוועדה’ מבקשים “מכל בני התורה ויראי ד’ בארץ ובעולם, להתפלל ולהעתיר בתפילה לשחרורו המהיר של הבחור אליהו בן ז’קלין, ולביטולה המהיר של גזירת הגיוס הנוראה”.

הפגנות לאחר מעצרו של כהן בערב פסח

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מי שעושה שטויות חייב לשלם על זה
    17/08/2014 10:16
    ע
  1. מי שעושה שטויות חייב לשלם על זה

  2. האמת
    17/08/2014 11:24
    טופסי
  3. הוא נתפס לראשונה על נהיגה בשכרות.
    עדיף שיהיה בצבא ולא יגרום נזקים בגלל השיכרות.

  4. וועד להצלת עולם התורה
    17/08/2014 12:43
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. המצב של הדור ירוד מאוד, מאז שהפגינו, בשליחות רבני הבד”ץ, נגד נשי הצנועות הלובשות שאל כמנהגי ירושלם, הבד”ץ השמיצו וביזו את “הצניעות” של עם ישראל, ומאז הרדרדר כל המצב של עם ישראל, גם לפני כמה חודשים היה חתונה בבני ברק של אשת איש גמורה לכל הדעות (לא כפי שניסו להפיץ שמעות שהכל בסדר)