“נגד הרב אליעזר ברלנד הוצא צו מעצר בינלאומי”

העיתון 'ג'ואיש רפורט סאוט אפריקה' מדווח כי נגד הרב אליעזר ברלנד, המבוקש לחקירה בישראל, הוצא צו מעצר בינלאומי • דובר המשטרה: "שמו של הרב ברלנד סומן באדום" • מנהיג 'שובו בנים' הוברח למקום מסתור
יוני גרין
י"ח אב התשע"ד / 14.08.2014 10:47

ביום ראשון השבוע הופיעו נציגי המשטרה המקומית באולם אירועים במרכז יוהנסבורג שבדרום אפריקה, וניסו לעצור את הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת ‘שובו בנים’ של חסידות ברסלב.

הדרמה התרחשה בחתונה של אחד מחסידיו, שנישא עם בתו של איש הקהילה היהודית ביוהנסבורג, כאשר בשיאה של החופה, נכנסו אנשי המשטרה למתחם ואחד מהם, לבוש אזרחית, תפס את ידו של הרב וניסה למשוך אותו החוצה. החסידים שהבחינו במתרחש, יצרו סביב הרב המולה ודחקו את השוטרים החוצה – והצליחו, בתרגיל הסחה מבריק, להבריח את הרב מהמקום.

כעת מתברר מדוע הגיעו השוטרים. על פי העיתון ‘ג’ואיש רפורט סאוט אפריקה’, המצטט את דובר משטרת יוהנסבורג, נגד הרב אליעזר ברלנד הוצא צו מעצר בינלאומי, אשר במסגרתו פעל כוח מיוחד של המשטרה שניסה לעצור את הרב הנמלט, במהלך טקס החתונה ביום ראשון.

לפי הדיווח, צו המעצר הוצא לבקשת ישראל בעקבות החשדות נגד הרב בעבירות חמורות.

“שמו של הרב ברלנד סומן באדום”, מצוטט דובר המשטרה.

הרב ברלנד שוהה ביוהנסבורג ומבוקש לחקירה בישראל בשל חשד לעבירות חמורות. הוא נמלט מישראל לפני יותר משנתיים ולאחר מסע במספר מדינות, ביניהן מרוקו, הוא התיישב בדרום אפריקה, ומסביבו התפתחה קהילה. לפני כארבעה חודשים, נעצר הרב בזימבבואה, לאחר שרשויות המדינה קיבלו מידע על העבירות בהן הוא חשוד בישראל. לאחר זמן קצר הוא שוחרר וגורש.

אחד החסידים אמר לחרדים10 בסיפוק לאחר שהרב הוברח: “הרב כבר נמצא הרחק משם, ובמקום מסתור. זו הייתה את ההטעיות החזקות ביותר וסוף סוף הטעיה מועילה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב ברלנד קדוש
    14/08/2014 13:58
    יהודי מסורתי
  1. הרב ברלנד
    14/09/2014 00:16
    נחמן
  2. מתנתקים מהמדינה, הרודפת את הרב ברלנד.