עיריית בית שמש מאשימה: משרדי הפנים והתחבורה מזלזלים בנו

ויכוח בין משרד הפנים לעיריית בית שמש: מי יממן השלוחה בעיר מנכ"ל העירייה: "רואים בהתנהגות משרד הפנים התנהגות דורסנית ופוגענית המזלזלת בתושבי בית שמש ומפלה אותם"
נחמן וייס
י"ח אב התשע"ד / 14.08.2014 01:38

מנכ”ל עיריית בית שמש, עו”ד מתי חותה, יוצא בהאשמה חריפה כלפי חלק ממשרדי הממשלה המפעילים שלוחות בבית שמש, לאחר שלאחרונה החלו לאיים בסגירתן.

הקש ששבר את גב המנכ”ל היתה הודעה של משרד הפנים, אשר הודיע כי בקרוב ייסגר הסניף הוותיק הפועל בעיר. צעד זה של משרד הפנים מצטרף להודעה דומה של רשות הרישוי, הפועלת מטעם משרד התחבורה.

לדברי מנכ”ל העירייה, לפני כעשרים שנה, עת בית שמש הייתה עיר קטנה ומנתה פחות מ-20.000 תושבים, רצתה העירייה לעודד את משרדי הממשלה לפתוח שלוחות בבית שמש, במטרה להקל ולסייע לתושבי העיר, ועל אף שמדובר בחובת שרות של משרדי ממשלה, שכרה העירייה על חשבונה משרדים לשלוחות משרד הפנים, רשות הרישוי, בית המשפט ועוד – כאשר העירייה שילמה אף את תשלומי המים, החשמל ותחזוקה המשרדים.

“כיום, כאשר בית שמש מונה למעלה ממאה אלף תושבים, ומשמשת כעיר מחוז המספקת שירותים עירוניים לעשרות אלפי תושבים מהישובים והקיבוצים הסמוכים, גדלו ותפחו הוצאות התחזוקה ונוצר צורך בהגדלת המשרדים והתאמתם – אין בכוחה של העירייה להמשיך ולהחזיק על חשבונה את משרדי הממשלה, ואף אין זו תפקידה אלא חובתם של משרדי הממשלה המחויבים על פי חוק לספק שירותים בסיסיים.

“בהתאם לכך שכר משרד המשפטים בהשקעה של מילוני ש”ח מבנה גדול עבור הקמת בית משפט כראוי וכנדרש, כך גם נהג גם המוסד לביטוח לאומי, זאת כמובן ללא הסתמכות על מקורותיה הדלים של העירייה ועל חשבון תושבי בית שמש.

“כך מן הראוי”, מוסיף מנכ”ל העירייה, “שאף משרד הפנים ישכור מבנה ראוי, המכבד הן את משרד הפנים והן את תושבי בית שמש והישובים הסמוכים הצורכים את שירותיו, כפי שמשרד הפנים נוהג בכל עיר אחרת.

“לא יעלה על הדעת שמשרד הפנים המודע לדירוג הסוציו אקונומי של העיר ואשר מתקצב אותה בהתאם במענקי איזון על פי החוק, ידרוש ממנה הוצאת מאות אלפי ש”ח בשנה, כדי לתת את השירות אותו מחויב משרד הפנים לתת.

“למרות הכול, העמיד ראש העיר משה אבוטבול מבנה עירוני בן 250 מ”ר במרכז העיר (מבנה אגף הגביה לשעבר) לחזקתו הבלעדית של משרד הפנים. אך התברר כי משרד הפנים אינו מסתפק בכך ומעז לדרוש מהעירייה כי תשקיע חצי מליון ש”ח בשיפוץ המבנה והתאמתו לצרכי משרד הפנים, ובנוסף תפטור את משרד הפנים מתשלומי הארנונה, בניגוד גמור לחוק ולהנחיות של משרד הפנים עצמו.

“אנו רואים בהתנהגות משרד הפנים, התנהגות דורסנית ופוגענית המזלזלת בתושבי בית שמש ומטה יהודה ומפלה אותם ביחס לערים דומות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות