הקבינט התכנס • פרס: “המלחמה מיצתה את עצמה”

בביקור פצועים בבית החולים סורוקה אמר הנשיא לשעבר כי יש למצא דרך כיצד להפסיק את המלחמה • "היחיד שיש לו רשות לגיטימית על עזה הוא אבו מאזן
אליעזר היון
ג' אב התשע"ד / 30.07.2014 13:25

“אני חשב שהמלחמה מיצתה את עצמה, ועכשיו צריך למצא דרך להפסיק אותה”, כך אמר היום הנשיא לשעבר שמעון פרס, בעת שהגיע לבקר פצועים בבית החולים סורוקה שבבאר שבע.

פרס הוסיף: “יש הרבה מאוד גורמים מכל הצדדים ואין חיבורים אמיתיים משום שאין צבא אמיתי ואין ממשלה אמיתית בעזה וכל אחד מדבר מכוך אחר, מקול אחר. יידרשו כמה ימים, אבל היא תסתיים. צה”ל יצא ממנה בגבורה”.

עוד אמר פרס, כי רצוי היה להחזיר את עזה לידיו של יו”ר הרשות – אבו מאזן: “עזה שייכת מבחינה מדינית לאבו מאזן. הוא היחיד שיש לו רשות לגיטימית מפני שההסכם נעשה איתו, עזה נחטפה ממנו והדבר הכי נכון הוא להחזיר לו את עזה. הוא הוכיח שהוא יודע לנהל את העניינים גם ביהודה ושומרון וגם להציל את עזה”.

הנשיא לשעבר התייחס לפצועים אותם ביקר ואמר:  “כל בית ממולכד, בכל פינה יש אורב, והם הלכו ללא היסוס וללא תלונה. אין אחד שלא מילא את תפקידו. יש כאן סיפורי גבורה מדהימים”. הנשיא לשעבר עוד ציין לטובה את הלכידות בעם במהלך המבצע. “אף פעם לא ראיתי את העם כל כך מאוחד, כל כך אוהב את הלוחמים ואת חייליו, כל כך גאה ומודע לסיכון שהם נטלו על עצמם”.

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס היום (רביעי) בצהרים בקריה בתל אביב לדיון מכריע בלחימה בעזה.

לפני השרים עומדות שתי ברירות: הרחבת המבצע הקרקעי והכנסת כוחות נוספים לרצועה, או סיום הטיפול במנהרות ההתקפיות הסמוכות לגבול – והכנת צה”ל ליציאה מהרצועה.

בעוד השרים נפתלי בנט, אביגדור ליברמן ויצחק אהרונוביץ’ דוחפים לפעולה התקפית יותר, שאר השרים מתלבטים כיצד לפעול.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות