אנחנו במבצע רק שהוא לא משתלם

האירועים האחרונים הוגדרו על ידי מערכת הביטחון כ'מבצע' צוק איתן • אלא שבמבצע כמו במבצע לא תמיד הכל מתנהל כשורה: הלקוח לא משלם את המחיר שהוסכם, ולפעמים הוא אפילו דוחף חבילה נוספת עליה לא הוסכם בעיסקה המקורית
מיכה שולם
ב' אב התשע"ד / 29.07.2014 19:22

כמה כח צריך להתיישב ולכתוב טור בימים כאלה.

תשעת הימים הגיעו כמו רכבת ללא מעצורים, רק שאנחנו אלו שוכבים על הפסים ללא יכולת לקום ולברוח…

לא סיימנו לבכות על הרצח המזעזע של שלושת החטופים, ויצאנו למבצע צוק איתן. והאמת? עכשיו, כמעט שלשה שבועות מרגע היציאה למבצע, אני מבין היטב למה קראו לזה מבצע ולא מלחמה.

שכן, כמו שבמבצע ברשת מזון, יושבים טובי המוחות השיווקיים ודנים איך ניתן להוציא מקסימום כסף מהלקוחות בלי לתת להם כלום. וכמו במבצע שיווקי, נותנים לך מוצר ובעצם אתה מקבל משהו אחר. וכמו במבצע של החנות ליד הבית שלך, אתה מגיע לרכוש משהו ספציפי ואתה יוצא עם שלל מוצרים נוספים שאתה לא צריך בכלל וכשאתה מגיע הבייתה – אשתך מעמידה אותך ללינץ’ ש(שוב) בזבזת כסף ומתי בכלל אתה משתמש בעציץ עם פרח פלסטיק בצבע כתום מזעזע?!

כנ”ל גם “מבצע” צוק איתן. (להלן המלחמה).

ראש הממשלה ושר הביטחון הכריזו זחוחי דעת על יציאה ל”מבצע”. עם יעדים. עם מחיר מוגדר. הם אפילו הפעילו שיקול דעת בבחירות המומנטום ליציאה לבמצע על מנת לקבל את מקסימום החשיפה במינימום תשלום למדיה (פריים טיים בלע”ז).

כשהם פגשו את הלקוח (להלן החמאס) הם קיבלו ממנו מחיר שונה לחלוטין ממה שהוסכם… זאת מלבד העובדה שקיבלנו גם בחבילת 1+1 את המנהרות. באקשיש. “בעל הבית השתגע!” “רק היום!” יפה להם בחמאס. לא נכנסו אפילו למשא ומתן. ישר דחפו לנו את המוצר הנוסף בתוך העסקה המקורית.

ואז המחיר עלה ועלה (עוד הרוגים ועוד הרוגים רח”ל).

אבל ככה זה מבצע. פשוט ככה זה עובד. תבינו. זה לא ביבי. זה מבצע.

בדיוק בגלל זה לא יצאנו למלחמה. במלחמה יש כללים אחרים לגמרי.

יש לזה מחיר גבוה מראש.

וככל שהמחיר של המוצר גבוה, יותר קשה למכור אותו לציבור.

ככה זה עובד. זו המציאות.

אז חברים, תפסיקו לתת לטובי מומחי השיווק לבלבל לכם את הראש. אנחנו במלחמה. מלחמת קיום של תושבי ארץ ישראל. אנחנו במלחמה אמתית וכואבת’ והמחיר שלה גבוה (כפי שכבר נוכחנו לדעת).

אנחנו צריכים להתפלל חזק וקשה שהמלחמה הזו תגמר מהר ככל האפשר, על מנת שהמחיר הגבוה לא ימשיך לרדת לנו בהוראת קבע מחשבון הבנק שלנו.

ונזכה לראות בבניין משיח צדקנו’ במהרה בימנו אמן.

ואז כל אומות העולם יגיעו לשרת אותנו נאמנה ולבנות מנהרות לכל תושבי חו”ל שייצטרכו לעלות לרגל, כך שמכאן אני מבקש להעביר מסר אחד לחמאס: טוב שהתמקצעתם בבניית מנהרות. אתם הולכים להשתמש בזה הרבה הרבה בתקופה הקרובה רק לא למה שאתם מתכננים.

שלכם,
מיכה שולם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות