למה מחבלי חמאס משגרים פחות רקטות בימים האחרונים?

מאז תחילת המבצע הקרקעי, חמאס ירה פחות רקטות ופצמ"ר • בישראל מעריכים כי לפני תחילת 'צוק איתן' נערך חמאס למערכה של 30 יום • כעת הוא נערך ללחימה ממושכת, בעוד מלאי הרקטות שלו בירידה • בצה"ל מעריכים: נותרו לחמאס כ-4000 רקטות מתוך כ-9,000 שהיו בידיהם לפני המלחמה
יוני גרין
כ"ז תמוז התשע"ד / 24.07.2014 21:36

מדוע חמאס יורה פחות רקטות בימים האחרונים?

בצה”ל מעריכים כי חמאס רוצה להיערך ללחימה ממושכת, בעוד מלאי הרקטות שלו נמצא בירידה, ולכן צמצם את היקף הירי לעבר ישראל וחוסך בשיגורים. בישראל מעריכים כי לפני תחילת המבצע נערך חמאס למערכה של 30 יום.

לפי נתוני הצבא שפורסמו הערב (חמישי), הכוחות שפועלים ברצועה מהים, האוויר והיבשה הצליחו להשמיד 35% מסך הרקטות שבידי הארגון, ו-15% נוספים שוגרו על ידי המחבלים. כעת, כך מעריכים בישראל, נותרו ברשותו כ-4000 רקטות מתוך כ-9,000 שהיו בידיהם לפני פרוץ מבצע ‘צוק איתן’.

בנוסף, במערכת הביטחון סבורים כי גם אם תהיה הפסקת אש, חמאס יבקש לערוך ‘מהלך סיום’ בדמות אש מאסיבית אל עבר ישובי ישראל, ולכן הוא ממתן את הירי.

לפי נתוני הצבא, מאז תחילת המבצע הקרקעי, חמאס ירה פחות רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובי הדרום.

במהלך השבוע האחרון ניתן לראות בצורה ברורה את הירידה בכמות השיגורים, כאשר במהלך היממה האחרונה נורו לעבר ישראל 46 רקטות בלבד משטח רצועת עזה. כמו כן, אמש היה הלילה הראשון מזה זמן רב שלו נורו רקטות את תחומי ישראל.

זאת, לאחר שביום רביעי נורו 115 רקטות, ביום שלישי 100, ביום שני 163 וביום ראשון 127 רקטות.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות