ליברמן מתחלחל מהקריאות “בצד השמאלי” לוותר על גיוס החרדים

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו מודאג מהקולות המתרבים לוותר על גיוס החרדים - ולעבור למודל של צבא מקצועי • ומה הוא מזכיר "לכל חברי הכנסת מהשמאל שמחבקים את החרדים רק על מנת להגיע לשלטון"?
אריה ריבקינד
י' כסלו התש"פ / 08.12.2019 15:32

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, כתב אחר הצהרים (ראשון) בדף הפייסבוק שלו, כי הוא מודאג מהקולות המתרבים לוותר על גיוס החרדים ולשאוף למודל של צבא מקצועי.

“צה”ל מאז הקמתו הוא צבא העם וכור ההיתוך של החברה הישראלית”, כתב ליברמן. “לאחרונה אנו שומעים, בעיקר מהצד השמאלי במפה הפוליטית, ערעור על אותם עקרונות יסוד, שמלווים אותנו מעל 70 שנה, וקריאות לעבור למודל של צבא מקצועי ולוותר על גיוס החרדים.

“אני סבור שזו שגיאה פטאלית, גם בהיבט הצבאי וגם בהיבט המוסרי. ללא כוחות מילואים מיומנים לא ניתן להתמודד במלחמה כוללת כמו במלחמת ששת הימים.
גיוס חרדים מחוייב גם מבחינה מוסרית, לחברה שבה חיים בה, ועקרון השוויון בנטל הוא מן החשובים”.

לדבריו, “90% מהחרדים ששירתו בצה”ל יצאו מהגטו, הצטרפו למעגל העבודה והשתלבו בחברה הישראלית, בעוד שחוק השירות הלאומי-האזרחי הוא כישלון מהדהד, שמעולם לא עמד ביעדים וכרגע משרת אך ורק את מפלגת הבית היהודי”.

ליברמן הדגיש: “אנחנו דבקים במודל צבא העם, בעקרון השוויון בנטל ובצה”ל ככור ההיתוך של החברה הישראלית. לשלוש אלו אין תחליף. אנו נמשיך להלחם על גיוס חרדים לצה”ל ועל תיקון חוק השירות הלאומי-אזרחי, כך שיאפשר גם גיוסם של כל בני המיעוטים, וחלק מהחרדים שלא יוכלו להשתלב בשירות הצבאי”.

הוא הוסיף: “לכל חברי הכנסת מהשמאל שמחבקים את החרדים רק על מנת להגיע לשלטון, אני רוצה להזכיר את דברי בן גוריון:

“…יעודו הראשוני של צה”ל הוא ביטחון המדינה, אך אין זה תפקידו היחיד. על הצבא לשמש גם מרכז-חינוך חלוצי לנוער בישראל, יליד הארץ והעולה. על הצבא לחנך דור חלוצי, בריא בגוף וברוח, נועז ונאמן, שיאחה קרעי השבטים והגלויות ויוכשר למילוי יעודיה ההיסטוריים של מדינת ישראל מתוך הגשמה עצמית, כבונה המולדת ומיישב שממותיה.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות