‘מה עם הבכי?’ נתניהו ביטל לשרים את הנסיעות לחו”ל עד פיזור הכנסת

ראש הממשלה הכריז על עוצר טיסות: "כל מי שנמצא בחו"ל - צריך לחזור עד הערב" • השרה מירי רגב לא תיסע לפריז לכנס נגד האנטישמיות, השר יובל שטייניץ כנראה לא ייסע לוועידת האקלים באירופה, ואופיר אקוניס לא ייסע להשבעת נשיא ארגנטינה
חרדים 10
י' כסלו התש"פ / 08.12.2019 14:08

עוצר טיסות בליכוד: ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה היום (ראשון) לשרים ולח”כים לבטל נסיעות לחו”ל עד לפיזור הכנסת ביום רביעי בחצות.

שתי נסיעות מדיניות כבר בוטלו באופן רשמי.

‏נתניהו אמר בישיבת הממשלה: “כל מי שנמצא בחו”ל – צריך לחזור עד הערב”.

בעקבות ההחלטה על עוצר הטיסות, השר אופיר אקוניס לא ייסע להשבעת הנשיא בארגנטינה, שמתוכננת להתקיים ביום שלישי בצהריים – ולישראל לא יהיה נציג רשמי באירוע.

לפי דיווח בחדשות 12, גורם מדיני אומר כי הארגנטינאים “זועמים” על ההחלטה הישראלית.

גם השרה מירי רגב נאלצה לבטל נסיעה לכנס נגד האנטישמיות בפריז. השר יובל שטייניץ כנראה לא ייסע לוועידת האקלים באירופה.

בעקבות הפרסום בחדשות 12 על עוצר הנסיעות, פנה נתניהו בישיבת הממשלה לשר אקוניס – ושאל: “נו, אז מה עם הבכי והנהי?”

אקוניס השיב: “באיזה עניין? הטיסות לחו”ל? אני חשבתי שלא צריך לבטל. אמרתי לך את זה”.

השרה רגב הוסיפה: “הוא כבר למד ספרדית”.

נתניהו פתח את ישיבת הממשלה בהתייחסות להתנהלות המשטר האיראני. “בשבוע האחרון קיימתי שיחות חשובות עם מנהיגי ארה”ב ורוסיה. במוקד כל השיחות הללו עמד נושא אחד – איראן”, סיפר נתניהו.

“איראן ממשיכה בתוקפנות שלה במזרח התיכון. אתמול הייתה התקפת דמים בעיראק נגד מפגינים. יש סימנים שההתקפה הרצחנית הזאת בוצעה על ידי שליחי משמרות המהפכה של איראן”.

לדבריו, “בעת הזאת, מול הרצחנות הזאת יש להגביר את הלחץ על איראן וזה מה שאני קורה למדינות אירופה לעשות. עם או בלי מדינות אירופה, ישראל לא תאפשר לאיראן שום מצב לפתח נשק גרעיני”.

ראש הממשלה התייחס גם על המצב בגבול עם רצועת עזה: “אני מבקש להבהיר שלא תהיה שום הסדרה אם הירי יימשך. להיפך, הטרוריסטים בעזה ירגישו עוד יותר את נחת זרוענו. מה שהם ספגו לפני שלושה שבועות זהו רק קדימון. הנחיתי את שר הביטחון וצה”ל להיערכות מתאימה. אנחנו נמשיך לעשות הכל כדי לשמור על ביטחון ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות