נתניהו מציע שוב רק בחירה ישירה: ”העם יחליט בין בני גנץ וביני” • צפו

ראש הממשלה טען: "בכחול לבן שמים בראש מעייניהם את הפנטזיה של לפיד להיות ראש ממשלה" • בכחול לבן חוששים מבחירה ישירה - ומתנגדים: "שיטה חלולה"
אריה ריבקינד
ט' כסלו התש"פ / 07.12.2019 21:16

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיפר הערב (מוצאי שבת) על מאמציו להקים ממשלה, האשים את יאיר לפיד בהכשלת ממשלת אחדות – וקרא לקיים בחירות ישירות לראשות הממשלה, בהן יצטרכו אזרחי ישראל לבחור בין בני גנץ לנתניהו.

”בשבועות האחרונים הלכתי כברת דרך. לא חסכתי שום מאמץ כדי להקים ממשלת אחדות ולהימנע מבחירות מיותרות”, אמר נתניהו.

הוא פירט: ”עידכנתי את בני גנץ ואחרים בכחול לבן בחומר מודיעיני ומדיני רגיש מאוד. הם יודעים היטב מהם האיומים מצד איראן, הם יודעים היטב על ההזדמנויות הכבירות מול ארה״ב ומדינות ערב. ובכל זאת הם לא שמים את האינטרס הלאומי בראש מעייניהם אלא את הפנטזיה האישית של יאיר לפיד להיות ראש ממשלה”.

לדבריו, עדיין לא מאוחר להקים ממשלה – ”אבל אם הם לא יתעשתו ולא יקימו ממשלת אחדות לאומית. יש דבר אחד נוסף שאפשר לעשות כדי למנוע בחירות מיותרות לכנסת – לבחור בחירה ישירה לראשות הממשלה בין בני גנץ וביני.

”בכחול לבן אומרים שהם יודעים מה העם רוצה, אז אני בעד שהעם יחליט ולא אף אחד אחר – גם לא התקשורת”.

 

במפלגת כחול לבן התנגדו בתוקף להצעה וטוענים כי מדובר בספין.

“אנחנו עוסקים במניעת בחירות יקרות ומיותרות ולא בספינים חלולים להחזרת שיטת בחירה שניפצה את המשילות והמערכת הפוליטית ונכשלה כישלון חרוץ”, אמרו בכחול לבן.

”שינוי שיטת הבחירות בהליך בזק עלול להביא אותנו בדיוק לאותו המקום בו אנחנו נמצאים היום ולכן מדובר בהצעה חלולה שכל מטרתה להסיט את האש מנתניהו הנאשם בשלושה תיקי שחיתות חמורים, שהוא האחראי היחיד בגרירת מדינת ישראל לבחירות בפעם השלישית”.

ח״כ מיקי זוהר הגיב בטוויטר: “״כחול לבן מפחדים מבחירה ישירה, אתם יודעים למה? כי הם יפסידו. רוב עם ישראל בטוח שנתניהו טוב יותר מגנץ בתפקיד ראש הממשלה. לעניין החוקתי, אפשרי גם אפשרי לחוקק את החוק הזה בשבוע כשיש הסכמה, מה גם שאין מניעה להמשיך בחקיקה גם אחרי פיזור הכנסת הלכה למעשה”.

שר הבטחון נפתלי בנט הגיב: “נתמוך בבחירה ישירה. בחירה ישירה זאת הדרך היחידה לקבל הכרעה ולמנוע בחירות שלישיות, רביעיות וחמישיות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בחירה ישירה
    08/12/2019 05:34
    בחירה ישירה
  1. דברי טעם הגיוניים ומתקבלים על הדעת.