נקמה בצהרי שבת: שברו חלונות והתיזו גז מדמיע בישיבת ויז’ניץ

בעת שתלמידי ישיבת ויז'ניץ-מרכז בבני ברק נמו את שנתם בשבת בצהריים, שברו בחורים ספרדים את דלתות הבניין באמצעות מוטות ברזל ואבנים  - והתיזו פנימה גז מדמיע שפגע בבחורי הישיבה • גורם בוויז'ניץ: "האם נראה גם עכשיו תגובות נזעמות של ש"ס - על חילול שבת וחילול ישיבה?"
יוסף גרינבוים
ט' כסלו התש"פ / 07.12.2019 20:58

נקמה באמצע השינה: בעת שתלמידי ישיבת ויז’ניץ-מרכז בבני ברק נמו את שנתם בשבת בצהריים, שברו בחורים ספרדים את דלתות הבניין באמצעות מוטות ברזל ואבנים  – והתיזו פנימה גז מדמיע שפגע בבחורי הישיבה.

למקום הגיעו כוחות הצלה שטיפלו בנפגעים מקרב בחורי ישיבת ויז’ניץ.

גם כוח משטרה הגיע במוצאי שבת אל בניין הישיבה. “התקבל דיווח במשטרת ישראל על גרימת נזק לישיבה בבני ברק. שוטרי משטרת ישראל פתחו בבדיקת נסיבות האירוע”, אומרים במשטרה.

גורם בישיבת ויז’ניץ אומר הערב לחרדים 10: “היום בסביבות השעה 15:30, כשהבחורים בישיבה ישנו, הם פרצו את הדלת של הישיבה, עלו לחדרים של הבחורים ועשו בלגאן. הבחורים בהתחלה ישנו. כשהתחילו להתעורר, בחורי הישיבה הספרדית תפסו מטפי כיבוי והשפריצו בכל החדרים, פלוס גז מדמיע, ניפצו חלונות, הפכו מיטות.

“הבחורים שלנו רצו לרוץ אחריהם, אבל לא היו מסוגלים לנשום. יש לנו כרגע שלושה בחורים חולי אסטמה שנזקקו לטיפול רפואי. זה חלק מהנקמה…”

הגורם הוסיף ושאל: “האם נראה גם עכשיו תגובות נזעמות של ש”ס – על חילול שבת וחילול ישיבה?”

מאידך, תושב המתגורר ברחוב, טוען: “מדובר בשבבניקים שהחליטו שהם צריכים לנקום בבחורי הישיבה על מה שעשו בישיבה הספרדית בשבוע שעבר. אין בינם לבין הישיבה ‘נחלת דן’ כל קשר”.

בחסידות ויז’ניץ אומרים, כי התנכלויות מצד תלמידי הישיבה הספרדית, הממוקמת בסמוך – בבניין ‘אהל משה’ ברחוב בן יעקב, מתבצעות על בסיס יומיומי, במשך כשנתיים.

כפי שדווח בחרדים 10, ביום שני האחרון השליכו תלמידי ‘נחלת דן’ ביצים על רכבו של האדמור מויז’ניץ וקראו לעברו קריאות גנאי, מה שהוביל עשרות בחורים מחסידות ויז’ניץ לפצע פוגרום בישיבת ‘נחלת דן’.

החסידים שברו דלתות, קירות וחלונות בבניין הישיבה והפכו את תכולת החדרים.

עוד בנושא:

השליכו ביצה על רכב הרבי וצעקו – החסידים ביצעו פוגרום I צפו

“זה פיגוע, באימא שלי, אחי”: הקטטה בין ויז’ניץ לספרדים • צפו

בין הצדדים גם התפתחה תגרה אלימה וארבעה בחורים מהישיבה החסידית נזקקו לטיפול בבית החולים בשל חתכים עמוקים.

בחסידות ויז’ניץ אמרו אז כי ההתפתחות האלימה התרחשה לאחר סדרה ארוכה של הצקות והשלכת ביצים על תלמידי ישיבת ויז’ניץ. “תלמידי הישיבה סובלים כבר תקופה ארוכה מהצקות חוזרות ונשנות של ישיבת ‘נחלת דן’ הספרדית, השוכנת בסמוך לישיבת ויז’ניץ, והם מתנכלים בצורה אלימה גם כלפי עוברי אורח שמגיעים לאולמי השמחות שבאיזור”.

לדברי החסידים, “הדבר מתבטא, בזריקת ביצים ובקבוקי זכוכית בצורה מרושעת על כל מי שעובר באיזור – ובפרט על בחורי ויז’ניץ”.

 

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא מדובר בנערי שוליים נערי מרכז
    08/12/2019 08:50
    אלי-יקים
  1. כל העיר זרועה ארס בליל שבת בצומת רבי עקיבא השומר פורקי העול הספרדיים הפגינו את גדלותם שברו וארסו פחי אשפה ותמרורים הציקו לעוברים ולשבים,
    הנערים האלו כל ליל שבת יוצאים להפגין נוכחות ולנציגי שס ובראשם דרעי זה לא מפריע ולא מזיז אולי כי זה מפאר ומשבח את גדלותה של העדה שדרעי וחבריו עומדים מאחוריה

  2. שינאת חינם מיותרת
    08/12/2019 09:18
    רפאל
  3. חלק נכבד מיוצאי אשכנז גזענים נגד אחיהם את זה אי אפשר להכחיש,
    ספרדים יקרים אל תרדו לרמה שלהם יש דיין בעולם .

  4. שונא את מי שדומים לערבים
    08/12/2019 14:12
    מקופח
  5. זה לא חדש מבריאת העולם השחורים היו רודפים את הלבנים