מדוע נתניהו דוחף לריצה מפוצלת של מפלגות הימין בבחירות

ראש הממשלה מעריך כי כוחו של נפתלי בנט יתחזק אחרי כניסתו למשרד הביטחון - והוא דווקא מרוצה מזה • מתחייב שלא לתקוף אותו ואת איילת שקד בעתיד • מדוע הוא מתעקש במו"מ מול כחול לבן להיות הראשון לחצי שנה, מתי יכהן עוד שנה וחצי, ומה הן האפשרויות שאולי ימנעו בחירות?
חרדים 10
ח' כסלו התש"פ / 06.12.2019 00:39

ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה ‘להנדס’ מחדש את גוש הימין, במטרה למקסם עד כמה שניתן את כוחו של הבלוק ולהגיע ל-61 מנדטים, אם הכנסת תתפזר ביום רביעי הבא ותלך לבחירות בפעם השלישית.

על פי דיווח בחדשות 12, גורמים בסביבת נתניהו הגיעו למסקנה לפיה הפעם עדיף לפצל את המפלגות שוב – ולאפשר להן לרוץ בנפרד: הימין החדש מן הצד האחד, ומן הצד השני רשימה נוספת של האיחוד הלאומי, הבית היהודי ועוצמה יהודית.

נתניהו מאמין כי מעמדו של בנט יתחזק בתקופה הקרובה בשל נוכחותו במשרד הביטחון – והוא אף מתחייב שלא לתקוף אותו ואת איילת שקד בעתיד.

גורמים בליכוד מקווים שבנט יצליח למשוך אליו את המצביעים שהתאכזבו מנתניהו, מצב שיאפשר להם להתקרב יחד ל-61 ח”כים ולהרכיב ממשלה.

עוד דווח, כי יו”ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ’ מתכוון להציע פריימריז פתוחים לכולם ולהימנע מדיונים על חלוקת המקומות ברשימה הדתית.

מוקדם יותר הערב ,בתדרוך לעיתונאים במהלך ביקורו בליסבון, הבהיר ראש הממשלה כי ההצעה שעלתה במשא ומתן מול כחול לבן לפיה יכהן חצי שנה בלבד כראש ממשלה כלל לא הייתה על דעתו.

הוא גם נימק מדוע חשוב שהוא יהיה זה שיכהן ראשון במסגרת רוטציה. “יש חלון הזדמנויות קצר של חודשים ספורים לפני שהמערכת הפוליטית בארה”ב נכנסת לעומק מערכת הבחירות ואולי לשינויים דרמטיים יותר”, פירט נתניהו. “גנץ מתנגד לברית ההגנה ולכן את החודשים שנותרו אני צריך להוביל, כמי שיש לו את מירב הניסיון והמוניטין מול הציבור האמריקני.

לדבריו, “את המהלכים שאני מבקש להוביל בחלון שנותר לפני הכניסה לבחירות בארה”ב לא ניתן להוביל שלא מעמדת ראש ממשלה. יש מהלכים ייחודיים שאני מבקש להשלים מתוך ההיכרות המצטברת ומתוך מעמדי בארצות הברית כראש הממשלה – ולא משום תפקיד אחר. זה לא ספין”.

כששאלנו אם יש סוגיה שהפכה לקונקרטית השיב נתניהו: “כן, אינני יכול לפרט מעבר לכך. עדכנתי את גנץ בפרטים. נגיע למתווה שיהיה מוסכם בראש ובראשונה על צמרת מערכת הביטחון, זו הזדמנות אדירה”.

על השאלה מדוע הוא מתעקש במו”מ מול כחול לבן להיות הראשון לחצי שנה ומה ייתנו לו מספר חודשים – השיב: “אני רוצה שנתיים, לא חצי שנה”.

כשנשאל מהן האפשרויות שימנעו בחירות, אם בכלל יש –  השיב: “אם גנץ יתגבר על לפיד ואם ליברמן יתגבר על עצמו”.

עם זאת, במפלגת הליכוד מסרו הלילה כי ראש הממשלה עומד מאחורי הצעת צוות המשא ומתן, לפיה יוותר על כהונה רציפה של שנתיים כמקובל, ויכהן בתחילה בחצי השנה הראשונה.

“השנה וחצי הנוספות של כהונתו יושלמו לאחר השנה וחצי של כהונתו של בני גנץ. זאת, במטרה למנוע בחירות מיותרות ולהביא להקמתה של ממשלת אחדות רחבה”, נמסר מהליכוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות