השופט הורה לשחרר למעצר בית את עוזריו וגבאיו של הרב ברלנד

הסנגור של חלק מהעצורים: "בית המשפט מקבל את טענות הסנגורים, שמדובר במעצר פסול שנועד לייצר לחץ על החשודים על מנת שידברו על אחרים" • הבוקר נעצר חשוד שביעי בפרשה
חיים טוויל
ז' כסלו התש"פ / 05.12.2019 20:07

בית המשפט השלום בירושלים קבע היום (חמישי) כי שבעת גבאיו ועוזריו של הרב אליעזר ברלנד, שהורשע בעבירות של מעשים חמורים – ישוחררו למעצר בית.

זאת, לאחר שאחד מהם נעצר הבוקר.

עו”ד עדי כרמלי, המייצג חלק מהחשודים, אמר: “בית המשפט מקבל את טענות הסנגורים, שמדובר במעצר פסול שנועד לייצר לחץ על החשודים על מנת שידברו על אחרים. מעצר כזה לא ראוי, ובית המשפט לא ייתן יד לדבר כזה. החלטת השחרור היא החלטה מיידית וראויה”.

עו”ד עדן טובול, המייצגת שני חשודים בפרשה, אמרה: “מדובר בהחלטה ראויה ומאוזנת. בית המשפט בחן את הטענות שלנו והחליט לשחרר אותם למעצר בית”.

הגבאים והעוזרים של  מנהיג ‘שובו בנים’ נעצרו ביום שני בבוקר על ידי בלשי המשטרה, שפשטו על שישה בתים ב’חומה השלישית’ – ובהם ביתו של הרב אליעזר ברלנד – בחשד לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה והלבנת הון, עם תחילתה של החקירה הגלויה בעניינם.

ביום שלישי הוארך מעצרם עד היום.

הפשיטה בוצעה כחודש וחצי אחרי תחקיר חדשות 13, שבו פורסם כי הרב ברלנד גבה ממשפחתה של חולת סרטן מאות אלפי שקלים בתמורה לריפויה, והורה לה להימנע מטיפולים רפואיים, עד שלבסוף מתה.

לפני כחודש הגישה נורית, אמה של הצעירה, תלונה במשטרה נגד מנהיג ‘שובו בנים’, שהמליץ לבתה שלא לקבל טיפול רפואי, אלא להסתמך על ברכתו, בטענה שהוא סייע בכך להמתת בתה.

“אני כאן כדי להגיש תלונה נגדו על המעשים שהוא עשה”, הסבירה נורית בפתח תחנת המשטרה, “כל הכוונה שלי היא שברלנד ישלם את מה שהוא צריך לשלם – ואת זה המשטרה תחליט”.

האם הוסיפה: “אני פה כדי שאף אמא לא תסבול כמו שאני סבלתי, ובשביל שהוא ישלם על מה שהוא עשה – והוא עשה”.

לחרדים 10 נודע, כי הוגשו תלונות נוספות במשטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות