מביך: שגרירות צייצה ציוץ אבל על זמר שעשה קריירה משנאת יהודים

שגרירות ישראל בקהיר פרסמה הודעת אבל על מותו של זמר מצרי שהתפרסם עם השיר: "אני שונא את ישראל" • מזרחן: "אתם קולטים! זה השיר שגרם לו להיות מפורסם, ומשרד החוץ מרכין ראש" • משרד החוץ: "מדובר בטעות בשיקול הדעת. הטעות תוקנה במיידי  והציוץ נמחק"
נתן פרל
ז' כסלו התש"פ / 05.12.2019 19:11
שגרירות ישראל בקהיר פרסמה היום (חמישי) ציוץ בו הביעה צער על מותו של הזמר המצרי שעבאן עבד אלרחים.
איפה הבעיה? שהזמר הזה, שמת לפני יומיים בגיל 62 מהתקף לב, היה שונא ישראל והתפרסם בעיקר בזכות שיריו נגד מדינת ישראל – ובראשם השיר: ‘אני שונא את ישראל’.
בציוץ של השגרירות נכתב בערבית: “שגרירות ישראל שולחת את תנחומיה לעם המצרי ומביעה צער על הסתלקותו מהעולם של הזמר שעבאן עבד אלרחים. למרות חילוקי הדעות הקלים ביותר שהיו לנו, אנו מבינים שהנ”ל היה לו כישרון רב והיה פופולרי מאוד”.
המזרחן אדי כהן, חוקר מאוניברסיטת בר אילן, פרסם פוסט זועם בדף הפייסבוק שלו:

“משרד החוץ עובר שיאים חדשים שיא של אבסורד ושנאה עצמית. המשרד הזה פרסם היום הבעת צער עמוקה על הסתלקותו של הזמר האנטישמי שעבאן עבד אלרחים.

“האיש הזה לא רק שנא את ישראל אלא גם את היהודים. הוא אף התפרסם בזכות השיר שלו: אני שונא את ישראל.

“אתם קולטים! זה השיר שגרם לו להיות מפורסם, ומשרד החוץ מרכין ראש. אכן הוא היה פופולארי. תשמעו את השיר שלו אני שונא את ישראל”.

בעקבות המחאה – הציוץ נמחק.

צילום: מתוך הפייסבוק של אדי כהן

גורם בכיר בשגרירות ישראל במצרים אמר לישראל היום: ״על פניו הזעם מוצדק ואפשר היה להימנע מהציוץ הזה. עם זאת צריך להבין, הרחוב המצרי מעריץ את הזמר, וגם אצלנו התקשורת עסקה בו, התפקיד של השגרירות, בין היתר הוא ליצר שיח בין העמים, הבעת צער על מותו של אושיה מצרית, גם אם לא מאוהבי ישראל תביא יותר תועלת מאשר נזק”.

ממשרד החוץ נמסר לישראל היום: “מדובר בטעות בשיקול הדעת של השגרירות. הטעות תוקנה במיידי  והציוץ נמחק”.
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא להתרגש. הם אימצו את שופט העליון שניחם משפחה של מחבל
    05/12/2019 20:47
    שאול א.
  1. כנראה שהטמטום הישראלי הגיע גם לשגרירות ישראל בקהיר.