הצוללות: שמרון יואשם בהלבנת הון, מפקד חיל הים לשעבר בשוחד

כתבי אישום בגין שוחד יוגשו, בכפוף לשימוע, נגד מפקד חיל הים לשעבר אליעזר מרום, השר לשעבר מודי זנדברג, ואיש העסקים מיקי גנור • דוד שרן, מנהל לשכת ראש הממשלה לשעבר, יואשם בלקיחת שוחד
חיים טוויל
ז' כסלו התש"פ / 05.12.2019 14:23

פרקליטות המדינה פרסמה בצהריים (חמישי) את החלטותיה בתיק 3000 – פרשת הצוללות, וזאת בכפוף לשמוע שצפוי להתקיים לחשודים בתיק.

לפי ההודעה, פרקליט המדינה, שי ניצן, אימץ את המלצת פרקליטות מיסוי וכלכלה והמשנה לפרקליט המדינה והחליט לשקול את העמדתם לדין של מיכאל גנור, אליעזר מרום (צ’ייני), דוד שרן, אליעזר (מודי) זנדברג, רמי טייב,  ויצחק (צחי) ליבר, כל אחד לפי חלקו.

נגד מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו”ד דוד שמרון, צפויה הפרקליטות להודיע על הגשת כתב אישום בעבירה של הלבנת הון.

מדובר בשלב הראשון של ההחלטה, ובעקבות הפרסום יוזמנו החשודים לשימוע שבו תינתן לעורכי דינם ההזדמנות להתעמת עם החשדות המרכזיים בתיק.

מיכאל גנור, שימש בין השנים 2017-2009 כסוכנו של התאגיד הגרמני –  טיסנקורפ בישראל. במקביל, עסק גנור גם בתחום הנדל”ן. במסגרת תפקידו כסוכן התאגיד, פעל גנור לשווק ולקדם עסקאות כלי שיט עבור ישראל מהתאגיד.

אבריאל בר-יוסף, שירת כקצין בחיל הים עד לשנת 2003, עת השתחרר מצה”ל בדרגת תת אלוף. בין השנים 2004-2009 כיהן כמנהל ועדת החוץ והביטחון של כנסת ישראל, בשנים 2015-2009 כיהן כמשנה לראש המועצה לביטחון לאומי (המל”ל) וב-2016 מונה לראש המל”ל, אולם תוך זמן קצר מינויו הוקפא ולבסוף בוטל.

אליעזר מרום (צ’ייני), כיהן בין השנים 2011-2007 כמפקד חיל הים ושוחרר מצה”ל ב-2012 בדרגת אלוף.

דוד שרן כיהן בין השנים 2012-2009 כראש מטה שר האוצר יובל שטייניץ. בין ינואר 2013 לדצמבר 2014 כיהן שרן כמזכיר חברת קצא”א. בין דצמבר 2014 לאוגוסט 2016 כיהן שרן כמנהל לשכת ראש הממשלה, ובחלק מהתקופה כיהן במקביל גם כראש הסגל במשרד ראש הממשלה.

הח”כ והשר לשעבר אליעזר זנדברג כיהן בין השנים 2018-2010 כיו”ר קרן היסוד – המגבית המאוחדת לישראל.

 דוד שמרון הוא שותף במשרד עורכי דין פרטי.

שי ברוש הינו איש עסקים ישראלי, ששירתת בעבר כקצין בחיל הים עד ששוחרר מצה”ל ב-2001 בדרגת תת-אלוף.

רמי טייב כיהן כיועץ פוליטי לשר שטייניץ בין השנים 2017-2011.

יצחק (צחי) ליבר הוא יועץ אסטרטגי ויועץ תקשורת עצמאי, וכן חברו ומקורבו של שרן.

הגשת כתב האישום נגד מיקי גנור מגיעה לאחר שבחודש מאי האחרון הודיעה לו רשמית פרקליטות המדינה על ביטול הסכם עד המדינה שנחתם עמו במסגרת הפרשה.

במכתב שנשלח לבאי כוחו של גנור הודיעה הפרקליטות כי גנור הפר את הסכם עד המדינה שנחתם עמו. זאת, בשל מסירת גרסאות השונות באופן מהותי מגרסאות קודמות שמסר בסמוך ולאחר חתימת ההסכם ובשל הפגיעה במהימנותו הנגזרת ממסירת גרסה חדשה זו.

בנוסף, החל מיום 23 במרץ 2019 ועד לשחרורו של גנור למעצר בית, החליט גנור להפסיק לשתף פעולה והחל לשמור על זכות השתיקה – פעולה שאף היא כשלעצמה היתה לטענת הפרקליטות הפרה של התחייבויותיו לפי ההסכם.

עוד נמסר מהפרקליטות: “לאחר שנשקלו טענותיהם של באי כוחו של גנור, הוחלט לבטל את הסכם עד המדינה איתו על כל המשמעויות הנגזרות מכך, לרבות היכולת לעשות שימוש בכל ראיה שנאספה לפני חתימת ההסכם, לאחריו או כתוצאה ממנו. בכלל זה, להשתמש גם בהודעותיו של גנור עצמו כנגדו וכנגד אחרים ובכל המסמכים שמסר”.

עורכי הדין עמית חדד ונועה מילשטיין ממשרד חדד רוט שנהר המייצגים את עו”ד דוד שמרון מסרו בתגובה:

הודעת הפרקליטות היום משקפת את מה שידענו וטענו מתחילת הדרך – לא נפל רבב בהתנהלותו של דוד בפרשה שכונתה בתקשורת “פרשת הצוללות”.

דוד פעל לאורך כל שנות הקריירה שלו בצורה עניינית, מקצועית ובהתאם לדין כאשר עומדים לזכותו ולצידו כישוריו בלבד. כך הוא עשה תמיד וכך הוא ימשיך לעשות.
אנו בטוחים בצידקתו של דוד ואנו מקווים שלאחר שנפרוס את טיעוננו ונציג לפרקליטות את העובדות כהווייתן – גם כתב החשדות המינימלי שהועבר לעיוננו היום, שעניינו בחשד לביצוע עבירה שאין לה כל קשר ל”פרשת הצוללות”, ייסגר.

דוד יכול היום לחזור לחייו ולהתחיל לשקם את שמו הטוב שנפגע בשל אירועים שהיום גם הפרקליטות קבעה, ובצדק, שאין להם כל קשר לדוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ואיפה להב? הרעש שעשו והפירסום והסחיטה באיומים? משטרה מושחתת .
    06/12/2019 17:49
    Amir
  1. איך אחרי כל הרעש והצילצולים והפרסום המגמתי של המשטרה והפרקליטות. ההדלפות הרבות , איפה הפרקליטות ולהב המושחתים. הם הרי יהיו עסוקים לחפש את מי שכתב את התגובה הזאת מאשר לחפש אצל עצמם את המחדל המבזה בהתנהלות שלהם