מנכ”לית ועדת הבחירות המרכזית: אין לנו עובדים, המחסנים התרוקנו

אורלי עדס מתכוננת שוב לבחירות: בתדרוך לעיתונאים הבהירה כי אי אפשר לעשות ב-45 יום בחירות • חבר השופטים עדיין לא בחר יו"ר קבוע לוועדת הבחירות במקומו של השופט חנן מלצר
אריה ריבקינד
ז' כסלו התש"פ / 05.12.2019 13:34

בוועדת הבחירות המרכזית לא מחכים לרגע האחרון: מנכ”לית ועדת הבחירות המרכזית, עו”ד אורלי עדס, ערכה היום (חמישי) תדרוך לעיתונאים, בשל האפשרות של בחירות פעם נוספת.

עו”ד עדס אמרה בתדרוך: “לא נוכל לקיים בחירות בתוך חודש. אין לנו ציוד, המחסנים התרוקנו. יש גם צורך להכשיר עובדים לעבודה בבחירות. עדיין לא סיימנו את העבודה על הבחירות לכנסת ה-22. תנסו לחשוב על מצב שבו כל צבא ההגנה לישראל מורכב רק מהרמטכ”ל והמטה הכללי, אין בסיסים, אין חיילים, אין מחסני תחמושת, ואז מבקשים ממנו לצאת למלחמה. זה בלתי אפשרי. אין לנו עובדים. ועדת הבחירות היא צוות קטן”.

היא הוסיפה כי כל עוד אין ודאות למועד הבחירות, אין דרך לוועדה להתחייב ולצאת לדרך.

כשנשאלה מה פרק הזמן המינימלי שנדרש כדי להיערך לבחירות – השיבה: “אם מכווצים לאפס מדובר ב-45 עד 50 יום. מסתבר למשל שב-25 בינואר יש ראש השנה הסיני והם בחופש של כחודש. הרבה מהציוד מיוצר שם ויש לזה השלכות כספיות להזמנה מיידית של ציוד”.

עו”ד עדס ציינה כי אם הכנסת לא תחוקק חוק עד יום רביעי להקדמת בחירות, תתחיל תקופת 90 הימים ויום הבחירות נופל על פורים. “רק בהחלטת הכנסת יהיה אפשר לדחות בשבוע את הבחירות”.

לדבריה, חבר השופטים עדיין לא בחר יו”ר קבוע לוועדת הבחירות במקומו של השופט חנן מלצר, שכיהן בתפקיד בשתי מערכות הבחירות הקודמות. לדבריה, השופט ניל הנדל הוא ממלא מקום היו”ר בשלב זה.

ב

 

 

עדס התייחסה ,

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות