השר בצלאל סמוטריץ’: ליברמן הוא איש מסוכן, ציני וחסר אחריות

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' תוקף את יו״ר ישראל ביתנו שמסרב להצטרף לממשלת ימין: “נצטרך לעבוד קשה ולנסות להשיג 61 מנדטים בלעדיו”
חרדים 10
ז' כסלו התש"פ / 05.12.2019 10:50

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’ התייחס הבוקר (חמישי), בראיון לרדיו ‘קול חי’, להצהרתו של ליברמן לפיה אפסו הסיכויים למנוע הליכה לבחירות.

“ליברמן הוא איש מסוכן, ציני וחסר אחריות, 30 שנה במערכת ואין דבר שרשום על שמו”, תקף סמוטריץ’ את יו”ר ישראל ביתנו.

סמוטריץ’ התייחס גם לדברי ליברמן לפיהם לא יצטרף לממשלת ימין צרה. “מעולם לא התיימרתי להבין אותו. נצטרך לעבוד קשה ולנסות להשיג 61 מנדטים בלעדיו”.

בהמשך ציין שר התחבורה כי לקראת הבחירות יש לאחד כוחות פוליטיים: “ככל שאנחנו מתקרבים לבחירות אני חוזר על קריאתי לאיחוד גדול בימין הדתי”.

סמוטריץ’ נשאל האם מפלגתו תדרוש את אחד מהתיקים שנתניהו ככל הנראה יאלץ בקרוב לוותר עליהם והשיב: “לא עסקנו בחלוקת התיקים שמחזיק ראש הממשלה. לדעתי הוא כלל לא חייב להתפטר מהם, שינו את הלכת פנחסי כבר בעבר”.

בראיון העניק שר התחבורה גיבוי מלא לעמדתו של שר המשפטים אמיר אוחנה בנוגע לסוגיית מינוי ממלא מקום לפרקליט המדינה.

“יש חוק”, ציין סמוטריץ’, “שר המשפטים צריך למנות לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה את מי שהוא מוצא כמתאים ביותר לדעתו, נקודה. אני בכלל חושב שהגיע הזמן לתקן את המערכת, החל מהפרדת תפקיד היועמש והתובע, ועוד”.

יו”ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר בראיון לעיתון ‘ידיעות אחרונות’: “השילוב של ממשלה צרה עם החלטות דרמטיות בתחומי הביטחון והכלכלה ‑ עשוי ליצור שסע וקיטוב גדול בציבור. ממשלה צרה זו ממשלת כישלון מוחלט”.

לדבריו, נתניהו וגנץ קיבלו החלטה אסטרטגית לא ללכת לאחדות, ולכן שתי המפלגות נושאות באחריות לעוד מערכת בחירות.

“בליל הבחירות הבטחנו שנהפוך כל אבן, עשינו את זה. אנחנו באים בידיים נקיות. זה לא קשור למאמצים שלי ושל ישראל ביתנו להביא לאחדות. פשוט כל אחד מתבשם מהסקרים שלו: נתניהו מאמין שהוא יוכל להגיע ל־61 מנדטים בבחירות הבאות גם בלעדינו. גנץ בטוח שהוא הגדיל את מספר המנדטים של מפלגתו ל־36, ושהוא ינצח בבחירות הבאות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד
    05/12/2019 11:38
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. דברי טעם