“בני גנץ מתוסכל מלפיד”: מחלוקת על המשך המשא ומתן עם הליכוד

בעוד יאיר לפיד ומשה יעלון מתנגדים לכהן בממשלה תחת נתניהו, גם לא לזמן קצר, נוכח כתב האישום - בני גנץ מעוניין לנהל שיחות ולהיפגש עם הליכוד במטרה למנוע בחירות שלישיות
חרדים 10
ל' חשון התש"פ / 27.11.2019 22:35

הניסיונות לפתור את המשבר הפוליטי: בליכוד הציעו למפלגת כחול לבן מתווה לממשלת אחדות – בה בנימין נתניהו יכהן ראשון כראש ממשלה לכמה חודשים ספורים.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, הצעה זו גורמת למחלוקת בצמרת כחול לבן סביב המשך שיחות המשא ומתן מול הליכוד. בעוד מספר 2 בכחול לבן, ח”כ יאיר לפיד, מבקש מגנץ להפסיק את השיחות ולא לנהל שום משא ומתן על ישיבה בממשלה עם נתניהו, גנץ מעוניין לנהל שיחות ולהיפגש במטרה למנוע בחירות שלישיות.

ח”כ המקורב ליו”ר כחול לבן צוטט: “גנץ מתוסכל מהעקשנות של לפיד”.

ההתנגדות בכחול לבן לישיבה בממשלה תחת נתניהו לא מגיעה רק מכיוון יאיר לפיד. גם משה יעלון – מספר 3 בכחול לבן – אמר היום: “לא נשב בממשלה בראשות בנימין נתניהו כל עוד לא יזוכה בבית המשפט מהאישומים החמורים נגדו”.

יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין, שנפגש היום עם צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן בנפרד, עשוי לחפש פתרונות משפטיים, אשר יקשו על מי שיהיה ראשון ברוטציה להפיל את הממשלה לפני סיום כהונתו – ובכך לנסות לשכנע את חברי כחול לבן להסכים לכהונה קצרה של נתניהו.

עם זאת, לפי הדיווח ב’כאן חדשות’, יישום רעיון כזה נחשב לקשה משפטית ופוליטית, ולכן סיכוייו להתקבל נחשבים קלושים.

כך או כך, שני הצוותים נאותו להצעת יו”ר הכנסת לפגישה משותפת בנוכחותו. הפגישה תתקיים ביום ראשון בכנסת.

בימים הקרובים ייפגש אדלשטיין גם עם ראשי מפלגות נוספים.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לפיד שוב צודק
    28/11/2019 00:47
    ג'וסי
  1. גנץ אוי ואבוי לך. גמרת את הקריירה במידה ואתה נכנע לביבי. חברה כחול לבן. לפיד הוא האדם החזק אצלנו. לא זה לא החלטי. אין ממשלה תחת נתניהו. גם בעוד 3000 פעם בחירות. יהרג ובל יעבור. גנץ תפנים.יהיה ריב אחים והארץ תבער

  2. כתבים שקרנים
    28/11/2019 23:15
    Mt
  3. חשבתי שאתם מאמינים שאסור לשקר.
    ( אבל אולי לכם מותר אם זה לטובתכם).
    פיק ניוז זה גם שקר.