ההחלטה הזו של השר בנט תעשה סוף לחגיגות של משפחות המחבלים

עצירה מוחלטת של שחרור גופות מחבלים: כלל גופות המחבלים שישראל מחזיקה ותחזיק בהן בעתיד לא ישוחררו, בלי קשר לשיוכו הארגוני של המחבל ולאופי הפיגוע שביצע • המדיניות החדשה תוצג בזמן הקרוב בקבינט המדיני־ביטחוני, כחלק ממהלך הרתעתי רחב יותר
חיים טוויל
כ"ט חשון התש"פ / 27.11.2019 11:30

בניגוד לעמדת צה”ל ושב”כ: שר הביטחון נפתלי בנט הנחה היום (רביעי) את צה״ל ומערכת הביטחון להיערך לעצירה מוחלטת של שחרור גופות מחבלים.

ההחלטה התקבל לאחר מספר דיונים שקיים בנט בנושא ההרתעה עם בכירי מערכת הביטחון.

לדברי בנט, משמעות ההנחיה היא: כלל גופות המחבלים שישראל מחזיקה ותחזיק בהן בעתיד לא ישוחררו, בלי קשר לשיוכו הארגוני של המחבל ולאופי הפיגוע שביצע או ניסה לבצע.

מקרים חריגים יובאו להחלטת שר הביטחון בהתאם לנסיבות. לדוגמא, כאשר מדובר בגופות של מחבלים קטינים.

המדיניות החדשה תוצג בזמן הקרוב בקבינט המדיני-בטחוני, כחלק ממהלך הרתעתי רחב יותר, ותיכנס לתוקפה לאחר אישור הקבינט.

מדובר במהלך אחד מיני רבים אותם שוקל השר בנט בימים אלו, לצד הרעת תנאי מחבלים בכלא, עצירת כספים למשפחות מחבלים ומהלכים נוספים, זאת במטרה לשנות את משוואת כדאיות הטרור.

הדבר עשוי גם לסייע למנוע הלוויות המוניות ומעודדות טרור אשר התרחשו פעמים רבות בעבר, חרף התחייבות המשפחות שלא לעשות זאת.

תומכי המהלך מסבירים כי אי שחרור גופות מחבלים יכול להשפיע לטובה על מאמצי ישראל להחזיר את חללי צה”ל והאזרחים הישראלים המוחזקים ברצועת עזה.

גורם מדיני הגיב על עצירת החזרת גופות מחבלים: “מדובר בבקשה לשינוי מדיניות שעלתה על ידי משפחת גולדין בפגישתם עם ראש הממשלה נתניהו בשבוע שעבר. בפגישה הביע ראש הממשלה נכונות לשינוי, והנחה את מערכת הביטחון לבדוק את הנושא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות