נתניהו מביס את סער בקרב מצביעי הליכוד: ברקת יותר פופולרי

ראש הממשלה נהנה מתמיכת 82% ממצביעי הליכוד בשאלת ההתאמה לראשות המפלגה אם יתקיימו פריימריז • ברקת יותר פופולרי מסער בקרב על הנהגת הליכוד ביום שאחרי נתניהו • למרות כתב האישום, הליכוד והימין מתחזקים • הבית היהודי-האיחוד הלאומי לא עוברים את אחוז החסימה
אריה ריבקינד
כ"ח חשון התש"פ / 26.11.2019 15:25

מסקר וואלה! NEWS ומכון מדגם בראשות מנו גבע עולה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נהנה מרוב גורף של תמיכה בקרב מצביעי ליכוד, ואילו גדעון סער משתרך מאחוריו בפער גדול.

82% ממצביעי הליכוד סבורים שנתניהו הוא הכי מתאים לעמוד בראשות הליכוד במידה שיתקיימו בחירות מקדימות, ורק 12% הביעו תמיכה בסער.

מהסקר עולה גם כי ביום שאחרי נתניהו – לסער הולכת להיות תחרות קשה וצמודה, והמתחרה העיקרי שלו כרגע הוא ראש עיריית ירושלים לשעבר ניר ברקת, שגם היה הראשון לתקוף אותו על ניסיון הדחה של ראש הממשלה.

לפי הסקר, ברקת הוא המועמד המועדף לעמוד בראשות הליכוד בקרב מצביעי ליכוד – עם 21% תמיכה ואילו סער אחריו עם 17% תמיכה בלבד. יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין מקבל 11% תמיכה, גלעד ארדן 7%, ישראל כץ 6% ואבי דיכטר 4%.

בכל מקרה, כדי לזכות בבחירות בראשות הליכוד יש צורך בלפחות 40% מהקולות כך שנראה שביום שאחרי נתניהו ההכרעה על מחליפו תזדקק לסיבוב שני.

מהסקר עולה עוד, כי גם אחרי כתב האישום נגד נתניהו, מעמד הליכוד נותר איתן והוא אף מתחזק לעומת הבחירות האחרונות.

לפי הסקר, אם הבחירות היו מתקיימות היום, כחול לבן היתה המפלגה הגדולה עם 34 מנדטים והליכוד עם 33 מנדטים.

גוש הימין-חרדים מתחזק במנדט לעומת מצבו היום ל-56, ואילו גוש המרכז שמאל יורד במנדט ל-43, והרשימה המשותפת וישראל ביתנו שומרות על כוחן עם 13 מנדטים ו-8 מנדטים בהתאמה.

ש”ס מקבלת בסקר 9 ויהדות התורה 7.

לאור הפיצול של ‘ימינה’ וההכרזה של נפתלי בנט כי ‘הימין החדש’ יתמודד באופן עצמאי בבחירות הבאות, הבית היהודי/האיחוד הלאומי נכנסים לטווח הסכנה של אחוז החסימה.

מהסקר עולה כי הימין החדש בראשות בנט ושקד היתה מקבלת 7 מנדטים, ואילו הבית היהודי/האיחוד הלאומי של הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ’ לא עוברת את אחוז החסימה עם 2.3% וכך גם עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה עם 1.2% בלבד.

גם בגוש השמאל שתי המפלגות הקטנות – העבודה-גשר (5) והמחנה הדמוקרטי (4) סופגות ירידה של מנדט כל אחת לעומת תוצאות הבחירות האחרונות ונמצאות בקרבה לאחוז החסימה.

עורך הסקר: מדגם יעוץ ומחקר
מועד איסוף הנתונים:25-11-2019 עד 26-11-2019
אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה
מספר המתבקשים להשתתף: 3,559
מספר המשיבים בפועל: 508
טעות הדגימה המירבית: 4.4%+
שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות
שיטת הדגימה: דגימת שכבות
אופן ביצוע הסקר: טלפוני + אינטרנטי

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות