ליברמן: לא ניתן חסינות לביבי. דרעי? לא בפוקוס, מאבד עשתונות

יו"ר ישראל ביתנו מבהיר שמפלגתו לא תתמוך בהענקת חסינות לראש הממשלה: "כל ניסיון להכריע את הסוגיה במקומות אחרים, כולל בכנסת על ידי חסינות, יפגע באמון הציבור במערכת ויפער קרע בין הציבור הרחב למערכת הפוליטית" • "דוהרים בעיניים פקוחות למערכת בחירות נוספת ומיותרת"
אריה ריבקינד
כ"ז חשון התש"פ / 25.11.2019 15:02

יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, פתח בצהריים (שני) את ישיבת הסיעה בהתייחסות להחלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ליברמן הבהיר שמפלגתו לא תתמוך בהענקת חסינות מפני העמדה לדין לנתניהו: “לא היתה פנייה בעניין זה, אבל אני חושב שנכון לחכות לבית המשפט”.

הוא הוסיף: “אני מאחל לראש הממשלה שבסוף התהליך יצא זכאי, צח כשלג, אבל המקום היחידי לבירור הסוגיה כמובן זה אך ורק בית המשפט”.

לדבריו, “כל ניסיון להכריע את הסוגיה במקומות אחרים, כולל בכנסת על ידי חסינות, יפגע באמון הציבור במערכת ויפער קרע בין הציבור הרחב למערכת הפוליטית”.

ליברמן סיפר בישיבת סיעת ישראל ביתנו: “לפחות שישה חברי כנסת מהליכוד שוחחו איתי ואמרו שלא ייקחו חלק בהצבעה בעד חסינות לראש הממשלה”.

ללא תמיכת ישראל ביתנו, אין לראש הממשלה אפשרות לקבל את חסינות הכנסת.

ליברמן העריך שבחירות נוספות בלתי נמנעות: “לגבי המצב הפוליטי, כמו שנראה היום אנחנו דוהרים בעיניים פקוחות למערכת בחירות נוספת ומיותרת”.

הוא הוסיף: “ספק אם יש סיכוי למנוע את הבחירות הנוספות, ולכן אני קורא לנשיא המדינה ראובן ריבלין וליו”ר הכנסת – זמנו את כל ראשי המפלגות ושבו איתם – עד שייצא עשן לבן”.

ליברמן תקף את אריה דרעי – ואמר: “הוא מת מקנאה, הוא הכי חשש שתקום ממשלת אחדות ואז ליברמן יקבל קרדיט. הבנאדם לא בפוקוס, מאבד עשתונות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות