זה אמיתי: כריך עוף מוביל לשורת מעשי קטטה ורצח בארצות הברית

קשה להאמין אבל הסיפור הזה אמיתי: כריך עוף פופולארי במיוחד של רשת 'פופאיז' האמריקנית, יצר תורים כה ארוכים שהובילו מצידם לשורה של תקריות אלימות ורצח • איש טלוויזיה: למות בגלל כריך עוף? כנראה שבאמת בריא יותר להיות טבעוני
אליעזר היון
כ"ג חשון התש"פ / 21.11.2019 13:14

התופעה החברתית המוזרה הזו, מתרחשת בארצות הברית, צבר מדינות שאינו נחשב לנחשל במיוחד: כריך עוף בשם ‘פופאיז סנדוויץ’ הפך לכה מבוקש, עד שהוביל לשורת תקריות אלימות ואפילו לרצח.

רשת המזון ‘פופאיז’ השיקה באוגוסט האחרון כריך עוף חדש, שנחטף מכל החנויות במהירות חסרת היגיון, שהובילה להחלטה של הרשת להפסיק ולשווקו למשך חודשיים.

בכתבה המצולמת שנערכה על ידי העיתונאי איתמר מינמר מחדשות 12, נראים אזרחים אמריקנים מתארים את הכריך כ’דבר הטוב ביותר שיוצר בארה”ב’.

בחודש האחרון החליטה הנהלת הרשת לשווק שוב את הכריך ‘המשוגע’, ותורי ענק נרשמו בחנויות. אלא שבשלב הזה, הפכה התופעה מאירוע כלכלי לטירוף פלילי.

התורים הארוכים החלו להוביל לתקריות אלימות במיוחד. כך, למשל, אחד העובדים ברשת בסניף קולומביה שבטנסי הטיח אשה בת 55 ברצפה וגרם לה לשברים ב-6 צלעות. הסיבה: היא כינתה אותו בתואר ‘כושי’ לדבריו. הכינוי המלבב הגיע לאחר שלא החזיר לה את כל העודף על הכריך.

באירוע אחר, לקוח שעקף באופן שיטתי בתור ארוך נדקר ל…מוות. כך לא פחות ולא יותר.

בסניף הרשת במרילנד התרחש אירוע טראגי נוסף: בחור צעיר ניסה גם כן לעקוף בתור. הניסיון הוביל לקטטה בסופה נפח הצעיר את נשמתו. מלבד מקרי הרצח, התרחשו עוד עשרות מקרי אלימות גדולים יותר ופחות במהלך ההמתנה לכריך הפופולארי.

“לרצוח מישהו בגלל כריך? אם הוא היה מדבר איתי הייתי אומר לו, אני אקנה לך על חשבוני כריך עוף”, אמר אחד השוטרים ההמומים שהתראיין בזירה.

מגיש תכנית אירוח פופולארי העלה את הציוץ הבא שהפך לפופולארי: “להידקר בגלל כריך עוף? כנראה שבאמת בריא יותר להיות טבעוני”.

הרשת עצמה הוציאה הודעה כי, “אין כל הצדקה שמישהו יאבד את חייו במגרש חניה בשל הביקוש לכריך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות