מידי פעם אנו שוכחים לא להתקרב מדי, ואז הקב”ה שולח איזה ליברמן שיזכיר

איך העצרת של סאטמר קשורה אצל ליברמן ליהדות התורה וש"ס שדוגלות ומחנכות ההיפך הגמור מסאטמר? • יענקי פריינד מסביר למה אי אפשר לעצום עיניים מול יד הקב"ה, ומדוע, בעצם, גם אנחנו "סאטמר"
יענקי פריינד
כ"ג חשון התש"פ / 21.11.2019 01:33

מי ששמע אתמול את דברי אביגדור ליברמן מנמק מדוע אינו נכנס לממשלת ימין צרה עם החרדים, לא יכל שלא לשפשף עיניים בתימהון.

טענות מדהימות נאמרו על מנת להצדיק אי כניסה לממשלת ימין צרה עם מפלגות יהדות התורה וש”ס. “אי אפשר”, הסביר ליברמן, כי הרבי מסאטמר עמד אתמול מול עשרות אלפים, ו”העצרת אתמול צריכה להדיר מאיתנו שינה, של קואליציה אנטי ציוניות מוחשית”.

והשומע נדהם. איך העצרת של סאטמר קשורה באיזושהי צורה ליהדות התורה וש”ס שדוגלות ומחנכות ההיפך הגמור מסאטמר?

מפליא עוד יותר לראות אדם כמו ליברמן, שכל-כך דואג להשתלבות והטמעת החרדים בחברה הישראלית, ואף רוצה לחנך אותנו ללימודי ליב”ה – במקום לעודד חיבור עם יהדות התורה וש”ס, שמצביעות בבחירות לכנסת ומשתלבות בעשייה הציבורית של המדינה, בא ומרחיק בהינף יד ודוחה כל חיבור אלינו.

“אתם סאטמר”, הוא אומר בסאבטקסט, “אתם אנטי ציוניים”.

במילים אלו ליברמן לא מבדיל כלל בין החייל החרדי מהנחל החרדי, מהבעלב’ס החרדי שעובד לפרנסתו, ומהאברך החרדי שיושב בכולל. “כולכם סאטמר”, כולכם קיצוניים.

תצביעו בבחירות כמה שאתם רוצים, תחנכו לאידואולוגיה הפוכה מסאטמר, ובכל זאת אינני מקים איתכם קואליציה כי “אתם סאטמר”. כמה שתנסו להתקרב אלינו, כל עוד סאטמר קיימים, גם אתם אנטי ציוניים. לעולם לא אשנה את הסתכלותי עליכם.

אי אפשר לעצום עיניים מול יד הקב”ה שזימנה אלינו בדיוק ביממה זו את ביקורו של האדמו”ר מסאטמר, אשר התקבל על ידי אלפי חסידיו בני העדה החרדית בירושלים, בו בעת שביקורו זה מהווה תירוץ מצד אביגדור ליברמן שלא להקים קואליציה עם המפלגות החרדיות.

מאות אלפי שלומי אמוני ישראל חונכו באופן אחר מסאטמר, אנו מצביעים בבחירות כהוראתם של מרן החזו”א זצ”ל ואחריו מרן הגרא”מ שך זצ”ל ומרן הגרי”ש אלישיב זצ”ל, יחד עם גדולי האדמורי”ם חברי מועצת גדולי התורה לדורותיהם; איננו מתנזרים מלקיחת כספים מהמדינה כאזרחים שווי זכויות כדי להציל את עולם התורה (לצערנו, אין לסאטמר מספיק כסף להחזיק את כל עולם התורה); איננו מתעלמים מהאחריות שלנו לפרהסיה הציבורית של מדינת ישראל (בעוד אנו משלמים על כך מחירים כבדים).

אבל מדי פעם הקב”ה רוצה להזכיר לנו, שלמרות שבעל כורחנו, למען הצלת עולם התורה ודאגה לעם ישראל, עלינו להתחבר למוסדות המדינה, להתחבר לביבי ודומיו – שלא נתחבר מדי חזק. זה רק לצורך השעה “עת לעשות לה’ הפרו תורתך”.

אבל אל תתאהבו בביבי, אל תתקרבו יותר מדי, ואל תרגישו חלק מכור ההיתוך של המדינה.כי  גם אתם, בעצם, “סאטמר”.

ואם מדי פעם אנחנו שוכחים זאת, שולח לנו הקב”ה איזה ליברמן שיזכיר לנו: כל מה שלא תעשו, כמה שתנסו להתקרב, להראות שאתם גם ישראלים, תמיד תישארו “סאטמר”.

בזמן כזה אי אפשר שלא להיזכר בדברי מרן ההגרא”מ שך זצ”ל בהספדו על האדמו”ר מסאטמר זצ”ל: “השפעתו השפיעה על כולנו, במישרין ובעקיפין היינו כולנו מושפעים הימנו”, “ואלמלא הוא מי יודע עד היכן היינו מגיעים”, זאת על אף שאמר כי “לא ירדנו לסוף דעתו, לא חונכו על זאת”.

מדי פעם הקב”ה שולח לנו תזכורת והתעוררות של סאטמר, כדי שנזכור שבעצם גם אנחנו “סאטמר” וגם אנחנו מצווים על “עשו משמרת למשמרתי”, ושלא נשכח מדי פעם לקחת צעד אחד אחורה מכור ההיתוך הישראלי ולחזק את בדקי הבית פנימה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כמה שנאה בפוסט אחד, רק בגלל אנטי ציוניים כאלה אני שמח שכחול לבן הערכית מתחזקת וגם ליברמן
    24/11/2019 05:41
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. כמה שנאה בפוסט אחד, רק בגלל אנטי ציוניים כאלה אני שמח שכחול לבן הערכית מתחזקת וגם ליברמן

  2. אם הסאטמרים היו עושים עלייה ומצביעים בבחירות זה לא היה קורה
    24/11/2019 16:27
    יוני
  3. איזה הבגיון ילדותי
    אם הסאטמרים היו עושים עלייה ומצביעים בבחירות זה לא היה קורה