לא אישרו לרון קובי עוד מאבטח. אז זה התרגיל שהוא עשה לבי”ס חרדי

יממה לאחר שבקשת ראש עיריית טבריה להרחבת מערך האבטחה סביבו נדחתה, החליטה העירייה להסיר באופן מיידי תקן מאבטח מבית ספר חרדי • רפאל טרבלסי, חבר מועצת העיר לשעבר: "ביטחונם של ילדים קטנים משמש כלי משחק בידיו של אדם מופקר"
חרדים 10
כ"ג חשון התש"פ / 21.11.2019 00:09

יממה אחרי שנדחתה בקשתו של רון קובי, ראש עיריית טבריה, לעבות את מערך האבטחה סביבו במאבטח נוסף, החליטה העירייה להסיר באופן מיידי תקן מאבטח מבית ספר חרדי בעיר – לכאורה מבלי שאפילו הודיעה על כך להנהלת בית הספר.  כך מדווחת עדי חשמונאי ב’ישראל היום’.

ראש העיר טבריה זוכה לאבטחה צמודה, אחרי שהוגדר על ידי המשטרה כמאוים בדרגה הגבוהה ביותר – ומאז הוא מוקף בשני מאבטחים צמודים ובמאבטח נוסף שמוצב ליד ביתו.

לאחרונה ביקש קובי מהמשטרה לתגבר את האבטחה הצמודה אליו במאבטח נוסף, אולם זו נדחתה מאחר שבמחוז הצפוני של המשטרה התגברו הדיווחים כי ראש עיריית טבריה בעצמו, הוא זה שמוביל את רמת המתח והסיכון סביבו, תוך יצירת פרובוקציות.

קובי פנה למשרד הפנים כדי שיאשר שהעירייה בעצמה תממן מאבטח נוסף לאבטחתו האישית, אולם שם נאמר כי עיריית טבריה כבר קיבלה את מלוא המימון כפי שקבוע לה במודל.

רפאל טרבלסי, חבר מועצת העיר לשעבר, אמר ל’ישראל היום: “אחרי שהמשרד לביטחון פנים דחה את בקשתו לתגבר את מערך האבטחה סביבו, קובי החליט להעביר מאבטח ממוסדות החינוך של החרדים כדי לתגבר את האבטחה האישית עליו. לא יעלה על הדעת כי באווירה הביטחונית הקיימת, ביטחונם של ילדים קטנים ישמש כלי משחק בידיו של אדם מופקר, פרובוקטור שכמותו לא ידעה המדינה מימיה”.

גיל נחמני, מנהל בית הספר החרדי ‘חמדת תורה’, קיבל אתמול בתדהמה את החלטת העירייה להסיר את תקן המאבטח ולהשאיר את בית הספר כולו ללא אבטחה.

רון קובי לא מסר תגובה ל’ישראל היום’.

במשרד החינוך אמרו כי הפיקוח על אבטחה במוסדות חינוך נמצא בסמכות המשרד לביטחון פנים. מהמשרד לביטחון פנים נמסר כי אחריות זו כמו גם קביעת רמת האבטחה לאנשי ציבור, נמצאת בסמכותה של משטרת ישראל.

ממשטרת ישראל לא נמסרה תגובה עד לסגירת הגיליון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות