גפני: ‘מי אתה בכלל. אפס!’ • ליצמן: ‘מפלצת של שנאה, אנטישמי’

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הגיב למתקפה המשתלחת של יו"ר ישראל ביתנו: "מופע אימים מביש ומכוער שהנפיק איווט ליברמן רצוף בשקרים, מלא בורות ושנאה" • גפני: 'הבריון השכונתי הזה לא יכתיב לנו את אורח חיינו'' • יעקב אשר: "מגלומן שנהנה כל רגע לתזז מדינה שלימה, מסכסך ציבורים"
אריה ריבקינד
כ"ב חשון התש"פ / 20.11.2019 14:41

חברי הכנסת החרדים תוקפים אחר הצהרים (רביעי) בחריפות את יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, שהשווה בין המפלגות החרדיות לרשימה המשותפת, ואמר כי מדובר בסיעות “אנטי ציוניות”.

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן אמר:  “היינו עדים היום למופע אימים מביש ומכוער שהנפיק איווט ליברמן רצוף בשקרים, מלא בורות ושנאה, שלא היתה מביישת את גדולי שונאי הדת ומסורת ישראל מכל הזמנים. לצערי ניתן לומר שהאנטישמיות התגלתה היום מחדש.

“בימים בהם נשיא המדינה קורא לסובלנות והימנעות מפסילת ציבורים, אנו רואים היום בכנסת מפלצת של שנאה תהומית שאינה מתקבלת על הדעת וההיגיון.

“לפני שישמיץ את החרדים בפעילות נגד המדינה, שיעשה חשבון נפש עם עצמו איך שיתף פעולה איתנו לאורך השנים, השיג איתנו תקציבים, התחנן לקולות שלנו ושלח שליחים לרבנים שלנו.

“אני קורא למנהיגי הציבור בישראל לקחת אחריות לפני שנגיע למצב בו חרדים ייפגעו כתוצאה מההסתה הקשה והמכוערת של ליברמן”.

ח”כ ישראל אייכלר אמר בישיבת הסיעה: “אני כבר שנים רבות מלווה את השיח נגד החרדים בישראל. אבל כזו אנטישמיות טרם ראיתי. כל זה עשה ליברמן כדי לכסות על הפשע של הליכה פעם שלישית לבחירות תוך בזבוז של מיליארדים מכספי ציבור.

“ליברמן הציע לשלול את הזכות של הציבור החרדי. החברה הישראלית לא אנטישמית והיא לא תיתן לו קולות”.

גפני: מי אתה? אפס

ח”כ ‏גפני השתמש במילים חריפות במיוחד: “ליברמן כשל לחלוטין בכל התקופה האחרונה, הוא הוביל לבחירות ראשונות ואז לבחירות שניות ועכשיו לשלישיות, והוא לא יודע לצאת מזה טוב – אז מנסה לעשות סיבוב על הציבור החרדי.

 

“האיש הזה צריך לעזוב את המערכת הפוליטית. הבריון השכונתי הזה לא יכתיב לנו את אורח חיינו. לא שמענו מעולם דבר כזה בכנסת ישראל, היינו במערכת יחסים קרובה איתו ולא הכל אנחנו יכולים לספר.

“האיש הזה פשוט אנטישמי. מה הוא רוצה מילדים חרדים, ומלומדי תורה. אנחנו ניקח הכל בחשבון. אסור שיהיה בפוליטיקה הישראלית, הוא בא להטיף לנו מוסר? לנו?.

“היום בבוקר בוועדת הכספים העברנו את הפיצוי למסעדנים לבעלי האולמות בעוטף עזה, הוא בכלל יודע מזה? אתמול הפחתנו את המס מרכבי ההיברידי, הוא יודע מזה בכלל? מה הוא עשה ב20 השנים שלו בכנסת? כלום! רק מסית ומסית נגד ציבור בישראל.

“אנחנו נבחון את הדברים גם משפטית, לא נשחק לידיים שלו, ליברמן – של נעליך מעל רגליך, מי אתה בכלל. אפס!”

יעקב אשר: מגלומן שמתזז מדינה שלמה

ח”כ אורי מקלב ציין: “מסיבת עיתונאים זו מחזקת את ישראל ביתנו, אך אנו חייבים את זה לציבור הבוחרים שלנו. הציבור החרדי עומד למרמס בכל רחבי הארץ בעקבות ההסתה הפרועה של ליברמן.

“הבעיה כעת אינה הציבור החרדי, האם הכל הסתדר בין גנץ לנתניהו שמגיעים להאשים את הציבור החרדי? ישראל ביתנו הם מפלגה מושחתת אשר חבריה נמצאים בהליכים משפטיים ומדברים על הציבור החרדי מבלי להביט במראה על עצמם. הגוש הוא דבר לגיטימי ונשמר אותו”.

חבר הכנסת יעקב אשר שהתראיין באולפן ‘ווינט’ אמר: “ליברמן רק רוצה להוריד את נתניהו וגורר אותנו לבחירות, מדובר פה במגלומן שנהנה כל רגע לתזז מדינה שלימה. באמצעות פייק הוא מסכסך ציבורים אחד עם השני, האיש שפעם הניף את הסיסמה של מילה זו מילה פירק ארבע ממשלות בגלל שטויות וישב עם הפלגים הקיצוניים ביותר שהפגינו ליד הבתים של הח״כים החרדים״.

עוד אמר אשר: “אני קורא לראש הממשלה נתניהו וליו״ר כחול לבן בני גנץ לגנות באופן מיידי את נאום ההסתה, הקרוב לפשיסטי הזה, שמתיר את דמו של הציבור החרדי”.

על פי הדיווחים ביהדות התורה, בודקים מבחינה משפטית אם אפשר לתבוע את ליברמן על דבריו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות