ליברמן: “החרדים סוחטים ומרוויחים, הם הופכים להיות אנטי ציונים”

במהלך ההצהרה של ליברמן הוא תקף את החרדים בבוטות ואמר: "החרדים סוחטים את המפלגות הגדולות ומרוויחים" • העיתונאי ברק רביד: "‏ההסתה של ליברמן נגד החרדים הגיעה היום לשיא חדש. על סף האנטישמיות. מזעזע" • אחמד טיבי: "גזענות ואנטישמיות לשמה"
דוד ליבוביץ
כ"ב חשון התש"פ / 20.11.2019 14:01

בנאומו הפוליטי של יו”ר ישראל ביתנו, בו הטיל את אשמת כישלון כינון ממשלת האחדות על גנץ ונתניהו, תקף ליברמן את הציבור החרדי במילים בוטות ומשולחות רסן.

“חייבים שכל המפלגות הציוניות יגיעו לאמנה משותפת בנושאי דת ומדינה – אי אפשר שכל פעם החרדים סוחטים את המפלגות הגדולות וכל הזמן מרוויחים”, אמר.

בהמשך כינה את המפלגות החרדיות ‘אנטי ציוניות’: “מה מטריד אותנו, למה נטפלנו למושג הזה ממשלת אחדות? כשגפני פותח את ישיבת ועדת הכספים ומשבח את אחמד טיבי, ואחמד טיבי שר שיר הלל לגפני, על שיתוף הפעולה הזה אנחנו מדברים. זה שיתוף פעולה בין ח”כים ערבים לחרדים. זו קואליציה אנטי ציונית שמשחקת בין שני הגושים. הרשימה הערבית היא גיס חמישי, ולצערי גם המפלגות החרדיות הופכות להיות אנטי ציוניות”.

ביחס ללימוד התורה אמר יו”ר ישראל ביתנו: ״לימוד תורה זה דבר מבורך אבל שיעשו על חשבונם. לא צריך יותר מ-1500 אברכים שתורתם אומנותם״.

העיתונאי ברק רביד הגיב בטוויטר בחריפות לדבריו של ליברמן: ‏”ההסתה של ליברמן נגד החרדים הגיעה היום לשיא חדש. על סף האנטישמיות. מזעזע.

“כל ויכוח חריף ככל שיהיה על מרכולים בשבת, על גיוס לצבא, על תחבורה ציבורית בשבת, על נישואים אזרחיים וכו’ (שבכולם אני תומך) לא מצדיק הסתה והפצת שנאה נגד מאות אלפי ישראלים חרדים. במיוחד לא מצד מי שנמצא כבר 20 שנה בפוליטיקה ולא חתום אפילו על הישג משמעותי אחד”.

גם אחמד טיבי, מראשי הרשימה המשותפת הגיב לדבריו של ליברמן וכתב: “ההסתה של ליברמן נגד הערבים והחרדים גזענות ואנטישמיות לשמה. נמשיך לבנות גשרים עם הסיעות החרדיות למרות חילוקי הדיעות”.

ח”כ ישראל אייכלר הגיב במליאת הכנסת לנאום ההסתה של ליברמן: “לא צריך כבר לחפש אנטישמיות בעולם כשליברמן הכריז על הפיכה והליכה לבחירות שלישיות. הוא הולך על התקפה כהגנה כדי להסיר מעליו את האחריות לאסון השלטוני שהוא מחולל”.

אייכלר הוסיף: “מה שהכריז היום ליברמן נגד הציבור החרדי – זה פשע מלחמה. הוא נוקט בשיטות של הצאר הרוסי שאמר הכה ביהודים והצל את רוסיה. זה מה שעשו ליהודי קישינוב וזה מה שעושה היום יליד קישינב.

“העיתונאי ברק רביד כבר כתב שדבריו של ליברמן גובלים באנטישמיות. אם ילד אחד יפגע מדברי ההסתה שלך אתה לא תימלט מעונש. אתה בונה על זה שהציבור הישראלי הוא אנטישמי ויביא לך קולות? אתה טועה. הציבור לא יקבל את דבריך ויוקיע אותך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליברמן מושחת ולא החרדים
    20/11/2019 16:10
    אורה
  1. כל מה שאמרו על ליברמן הוא נכון, הוא מושחת, הוא אפס, ולא מגיע לקרסוליים של ילד אחד שלומד ב”חדר”. שיתבייש על הפה המלוכלך שלו, כנראה מכניס דרך הפה שלו מאכלות אסורים, ובהתאם זה מה שיכול לצאת מפה שכזה.
    אוכל נבלות וטריפות, גם מייצר דברי נבלה ואנטישמיות. הקב”ה יעמיד אותו לדין ויתן לו את שכרו המגיע לו