ליברמן: לא נצטרף לימין צרה ולא לממשלה בתמיכת ערבים

יו"ר ישראל ביתנו מגיב על פיצוץ המגעים בין כחול לבן לליכוד - על הקמת ממשלת אחדות רחבה: "אחד לא קיבל את מתווה הנשיא והשני לא ויתר על הגוש החרדי-משיחי'' • "הציעו לי רוטציה, לא נוותר על עקרונות תמורת כיסאות" • "לא נלך לקואליציה בתמיכת הערבים" • "מבחינתי שניהם אשמים״
אריה ריבקינד
כ"ב חשון התש"פ / 20.11.2019 13:13

על רקע הכישלון במגעים להקמת ממשלת אחדות: יו”ר ישראל ביתנו ליברמן אמר בצהרים (רביעי) כי אין כל סיכוי שיצטרף לממשלת ימין צרה או לממשלת מיעוט.

ליברמן הוסיף: “מה שמנע ממשלת אחדות היה בעיקר ויכוח אישי. אם נתגלגל לבחירות זה בגלל היעדר מנהיגות”.

בהצהרה מיוחדת לאחר ישיבת הסיעה, אמר ליברמן כי במהלך המשא ומתן עם המפלגות, הוצעה לו רוטציה בראשות הממשלה, אך הוא סירב.

“שמו בפנינו פיתויים גדולים מאוד: ממלא מקום ראש הממשלה, רוטציה בשנה האחרונה, חצי המלכות ועוד עשרה אחוזים. המניה שלנו בשיא אבל אנחנו לא מוכרים עקרונות בשביל כיסאות גם אם זה הכיסא הכי מרופד בכיתה. עשיתי כל מאמץ, הפכתי כל אבן על מנת להגיע לממשלת אחדות לאומית ליברלית בדיוק כמו שהבטחנו לבוחר. השתדלתי לא להיגרר לאותו מבול של השמצות, שקרים, שהציפו בתקשורת וברשתות החברתיות”.

הוא תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו”ר כחול לבן בני גנץ על  שלא התפשרו במהלך המשא ומתן ביניהם: “אנחנו הלכנו על אותם שני דברים מאוד חשובים – אחדות וליברלית. זה למעשה היה קרוב מאוד. כל מה שהפריד היה בעיקר ויכוח אישי. לא היה שום פער מהותי. אחד לא היה מוכן לקבל את מתווה הנשיא. השני לא היה מוכן להיפרד מהגוש החרדי-משיחי שלו. זה מה שקרה בפועל, שום דבר אחר”.

ליברמן הדגיש:  “ברור שלא נלך לקואליציה שנתמכת בצורה ישירה או עקיפה ברשימה המשותפת. שמרנו על ערפל על מנת ליצור מנוף לחץ על נתניהו, לצערי גם זה לא עזר”.

יו”ר ישראל ביתנו תקף את הערבים והחרדים: “הסכנה המיידית, המוחשית, זאת הקואליציה האנטי-ציונית. הרשימה הערבית המשותפת היא באמת גיס חמישי. לצערי גם המפלגות החרדיות הופכות יותר ויותר למפלגות אנטי-ציוניות. וגם פה שיפסיקו לבלבל את המוח שמדובר בשוליים”.

ליברמן הוסיף: “נתניהו משעבד את כל תנועת הליכוד לטובתם של מפלגות חרדיות. ואם אתם שואלים אותי, ‘מי אשם?’ – שתי המפלגות יחד. גם כחול לבן וגם ליכוד”.

ליברמן אמר עוד: “להערכתי יש שני דברים קריטיים – כל המפלגות הציוניות חייבות להגיע להבנה משותפת בנושא דת ומדינה. דבר שני, אני חסיד גדול של הבחירה הישירה. לצערי, אי אפשר לשנות את כללי המשחק תוך כדי המשחק, וזה לא רלוונטי לבחירות הקרובות”.

במתקפה חסרת רסן על החרדים אמר ליברמן: ״לימוד תורה זה דבר מבורך אבל שיעשו על חשבונם. לא צריך יותר מ-1500 אברכים שתורתם אומנותם… אי אפשר שהחרדים ישחקו בין שתי המפלגות הגדולות ויסחטו”.

הוא תקף גם את ביקורו של האדמו”ר מסאטמר בישראל, “מי שראה את הרבי מסאטמר מול עשרות אלפים מחלק דולרים מול כולם. אני לא מבין איפה מס הכנסה והרשות להלבנת הון, מיליוני דולרים מחולקים תוך כדי הסתה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות