גנץ: בחירות זה דבר רע • ביבי: הוא רוצה להקים ממשלת מיעוט

אחרי פגישה מכריעה בין גנץ לנתניהו: לא הושגה התקדמות • גנץ: לא ניתן לוותר על עקרונות יסוד וערכים בסיסיים • ראש הממשלה: הבנתי בפגישה שהוא דוחה את מתווה הנשיא ומתעלם מרצון רוב העם • גורמים בכחול לבן: "נמצה ביממה שנותרה את המאמצים, ואם לא נצליח - נחזיר המנדט"
אריה ריבקינד
כ"ב חשון התש"פ / 19.11.2019 23:02

במשרד ראש הממשלה בירושלים נפגשו הערב (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו”ר כחול לבן, ח”כ בני גנץ.

הפגישה בין השניים, הנחשבת למכרעת, התקיימה יממה בלבד לפני פקיעת המנדט שניתן לגנץ על ידי הנשיא להרכיב את הממשלה.

אחרי שעה ורבע הסתיימה הפגישה. גורם המעורב בפרטים צוטט ב’כאן חדשות’ כי לא הושגה התקדמות.

הפגישה גם הסתיימה ללא הודעה משותפת של שני הצדדים.

גורמים בכחול לבן צוטטו ב’מעריב’: “נמצה ביממה שנותרה את המאמצים, ואם לא נצליח – נחזיר את המנדט”.

גנץ אמר בתום הפגישה: “בפתח הפגישה היום חזרתי ואמרתי, כפי שאמרתי מאז כניסתי לשדה הפוליטי, כי לישראל דרושה ממשלת אחדות רחבה וליברלית שתורכב בראש ובראשונה משתי המפלגות הגדולות בהובלת כחול לבן שניצחה בבחירות.

“ממשלת אחדות שלצד הדאגה לבטחון ולכלכלה תדאג לאיחוי השסעים והקרעים שנפערו בחברה הישראלית בשנים האחרונות. ממשלה שקווי היסוד שלה יקבעו על בסיס המפלגות הגדולות ולכן לא ניתן לבנות אותה על בסיס בלוק סקטוריאלי כזה או אחר.

“בחירות בפעם השלישית הן דבר רע, אבל לא ניתן לוותר על עקרונות יסוד וערכים בסיסיים. נמשיך לעשות כל מאמץ ולהפוך כל אבן על מנת לנסות ולהגיע להבנות ולהקים ממשלה גם בתקופה שנותרה, בכדי למנוע בחירות יקרות ומיותרות המנוגדות לרצון אזרחי ישראל”.

נתניהו אמר בסיום הפגישה: “זהו הרגע האחרון של החלטה היסטורית שתשפיע על ביטחון המדינה ועתידה. לצערי הבנתי היום בפגישה עם גנץ שהוא דוחה את מתווה הנשיא ומתעלם מרצון רוב העם שנקים יחד ממשלת אחדות לאומית רחבה”.

נתניהו הוסיף: “גנץ מתכוון להקים ממשלת מיעוט שנשענת על הימנעותם של הרשימה הערבית המשותפת”.

בהודעה נאמר עוד כי ראש הממשלה “יעשה מחר מאמצים נוספים עם אביגדור ליברמן להקים ממשלת אחדות לאומית במטרה למנוע בחירות מיותרות או ממשלת מיעוט מסוכנת למדינת ישראל”.

זמן קצר לפני שהחלה הפגישה פרסם ראש הממשלה ברשתות החברתיות סרטון, בו קרא לגנץ ואביגדור ליברמן להקים ממשלת אחדות רחבה, שתשמור על ביטחון ישראל ותספח את בקעת הירדן.

בסרטון אומר נתניהו: “ההחלטה ההיסטורית של הממשל האמריקני אתמול נותנת לנו הזדמנות חד פעמית לקבוע את גבולה המזרחי של מדינת ישראל ולספח את בקעת הירדן”.

ראש הממשלה הוסיף: “אי אפשר לעשות זאת בממשלת מיעוט שנשענת על אחמד טיבי ואיימן עודה. לכן, אני קורא לבני גנץ, לבוא יחד אתי ועם אביגדור ליברמן, להקים ממשלת אחדות שהנושא הראשון שלה, ביום הראשון של הממשלה החדשה, הוא סיפוח בקעת הירדן. העם וההיסטוריה לא תסלח למי שיחמיץ את ההזדמנות הזאת”.

גורמים בכחול לבן אמרו בעקבות פרסום הסרטון: “עוד לא התחילה הפגישה ונתניהו כבר מוציא סרטון על מה הוא הולך לדבר עם גנץ”.

מוקדם יותר פורסם ב’כאן חדשות’ כי בכחול לבן שוקלים לשבת בממשלה עם נתניהו, גם תחת כתב אישום. המחלוקת המרכזית: כמה זמן יוכל לכהן ראש הממשלה עם האישום? נתניהו דורש לכהן כשנה וחצי, בכחול לבן ישקלו להסכים לחודשים ספורים. במידה ויסכימו למהלך, הם יאלצו להיפרד מיאיר לפיד.

יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ימסור מחר הצהרה לתקשורת בשעה 13:00, במהלך ישיבת הסיעה של מפלגתו, בה יכריז: “את מאמצי עשיתי”.

זאת לאחר שאתמול הציב ליברמן אולטימטום: “אני אסיים את מאמצי האחדות עד יום רביעי ב-12:00 – ואז אעזוב כל אחד לנפשו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות