נתניהו וליברמן נפגשו שוב: ממשיכים במאמצים להקמת אחדות

שני הצדדים הגדירו את הפגישה ''טובה ועניינית'' • מתווה חדש: ש"ס ויהדות התורה יורחקו ממוקדי הכוח שבהם החזיקו עד כה כמו משרד הפנים, ועדת הכספים ומשרד הבריאות • גם חוק הגיוס יאושר על פי הדרישות של ליברמן • מתווה כזה יוכל להיות הישג משמעותי של מפלגת ישראל ביתנו
אריה ריבקינד
כ"א חשון התש"פ / 19.11.2019 11:44

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (שלישי) עם יו״ר ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, במשרד ראש הממשלה בירושלים.

הפגישה ערכה כשעה, ובסיומה נמסר מהליכוד ומישראל ביתנו: ”הפגישה הייתה טובה ועניינית והשניים ימשיכו במאמצים להקמת ממשלת אחדות”.

מוקדם יותר דווח ברשת ב’, כי במסגרת הניסיונות להחזרת ‘ישראל ביתנו’ למחנה הלאומי, גובשה הצעה שתאפשר לליברמן לחבור לממשלת ימין-חרדים.

גורמים המעורבים במגעים לתיווך בין ליברמן לבין המפלגות החרדיות הציעו מתווה חדש לצדדים ולפיו יורחקו ש”ס ויהדות התורה ממוקדי הכוח שבהם החזיקו כמו משרד הפנים, ועדת הכספים ומשרד הבריאות.

מדובר בהוצאת נציגי המפלות החרדיות מכל אותם תפקידים שהופיעו בקמפיין הבחירות של ישראל ביתנו וזכו להתייחסות ישירה של ליברמן עצמו בעבר. לדברי הגורמים המתווכים המהלך יכול להתקבל מצד אחד כהישג משמעותי של ישראל ביתנו ומצד שני גם להתקבל על ידי החרדים, מכיוון שלא מדובר בשינוי כלשהו בנושאים הלכתיים.

גם חוק הגיוס יאושר על פי הדרישות של ליברמן. הנחת העבודה של אותו מתווה אומרת שהוצאת החרדים מכל מוקדי הכוח שלהם, ביחד עם חוק הגיוס, אמורה לספק את רשימת ההישגים שדורשת ישראל ביתנו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות