הפרשה שנשכחה: השוטר שירה בסלומון טקה לא יואשם בהריגה

הפרשה שטלטלה את המדינה ואז נשכחה מגיעה לסיומה החלקי כאשר השוטר שירה בסלומון טקה לא יואשם בהריגה • בחודשים האחרונים טען עורך דינה של המשפחה: "נערך מסע מתוזמר היטב שנועד להכין את הציבור להפחתת עונשו של השוטר היורה"
דוד ליבוביץ
כ' חשון התש"פ / 18.11.2019 19:09

הסיפור שטלטל את המדינה מגיע להכרעה: המחלקה לחקירות שוטרים צפויה להודיע מחר כי השוטר שירה בסלומון טקה לא יואשם בהריגה, כך פורסם ב’מעריב’.

אנשי מח”ש ייפגשו מחר עם משפחתו של הצעיר בן העדה האתיופית, ויעבירו להם את ההחלטה, כמו גם לעורך הדין יאיר נדשי, פרקליטו של קצין המשטרה. עם זאת, לא מן הנמנע שקצין המשטרה יעמוד לדין בסעיף אחר, ייתכן שבגין ירי בניגוד לנהלים.

מותו של טקה ארע לפני ארבעה וחצי חודשים, כאשר קצין המשטרה, שהגיע למקום בו שהה המנוח עם חבריו בבגדים אזרחיים, טען כי במקום התפתח עימות וכי הוא ניסה להפריד בין הצדדים ובעת שהזדהה כשוטר החלו המעורבים ליידות לעברו אבנים.

עדי ראייה, לעומת זאת, טוענים כי הירי בוצע על ידי השוטר במהלך מרדף שניהל אחרי שני צעירים, שברחו לאחר שנשאלו על ידיו אם היו מעורבים בשוד.

בעקבות הירי סערו הרוחות במדינה, והעדה האתיופית יצאה למסע מחאה מסיבי שזכה לתגובות מעורבות ברחוב הישראלי.

עו”ד ז’ק חן, המייצג את המשפחה אמר בחודשים האחרונים כי היה, “מסע מתוזמר היטב שנועד להכין את הציבור להפחתת עונשו של השוטר היורה. ההתנהלות הקשה הזו של הדלפות מכפישות היא הוספת חטא על פשע. בדרך נרמס כבודה של המשפחה האבלה. את סלומון הרגו ואת נפש המשפחה הרגו פעם נוספת”.כזכור, בעקבות האירוע, נערכו הפגנות מחאה של בני העדה האתיופית בכל רחבי הארץ, בהם היו גם אירועי אלימות וכמה מפגינים אף נעצרו והועמדו לדין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    השוטר היורה
    19/11/2019 02:38
    ארווין
  1. יש לי מסר להעביר למפגינים בפרשת הרג סלמון טקה, אתם מסכנים את הביטחון של כלל אזרחי ישראל. זאת מכיוון שאם שוטר יועמד לדין על שנקט עמדה ויחמירו אתו, כל שוטרי ישראל יהיו בשיתוק חלקי ופחד לפעול. הטרנד הזה של צילום ותיעוד כל מעשי השוטרים, הוא פסול. זאת מפני שיוצאים מתוך הנחה שמדובר בחבורת פושעים. יש להבין ששוטר זה לא אזרח מן השורה והוא נהנה מזכויות יתר. אסור לפגוע בו, גם אם הוא לא נוהג כשורה. כל אדם עלול לטעות, ולאזרח מן השורה אין שום זכות לקבוע מה מותר ומה אסור. זה תפקידו של השוטר.
    אם היה מדובר במדינה אחרת, ארה”ב או צרפת למשל, זה לא היה מגיע לכדי הריגה. שהרי שם יש כבוד למשטרה ולא היו מעזים להתנהג מול שוטר, כפי שהתנהגו במקרה הזה.
    אז אל תחליטו בשבילנו אם השוטר נהג כשורה. גם אם לא מוצא חן בעיניהם, דעו שהמשטרה חשובה לאזרחי ישראל ולא ניתן לפגוע בה.