שעת האפס מתקרבת: מדוע נערכה פגישה דחופה בין נתניהו לסער?

פגישה מפתיעה נערכה בין ראש הממשלה נתניהו למי שנחשב יריבו בליכוד ח"כ גדעון סער • הרקע לפגישה: הצעת החוק של יו"ר ישראל ביתינו עודד פורר ולפיו ניתן לפצל סיעות גם באמצעות שבעה חברים
דוד ליבוביץ
כ' חשון התש"פ / 18.11.2019 18:44

האוייב של אויבי הוא ידידי? אחרי תקופה ארוכה של נתק והשמצות הדדיות, ראש הממשלה נתניהו נפגש היום (שני) עם האויב הגדול שלו בליכוד – גדעון סער.

הפגישה בין נתניהו לחבר הכנסת סער נערכה במשרד ראש הממשלה בירושלים והפגישה עסקה בנושאים הפוליטיים ובמאמצים להקים ממשלת אחדות ולמנוע הקמת ממשלת מיעוט על ידי כחול לבן ובתמיכת הרשימה הערבית המשותפת.

על פי הפרשן הפוליטי עמית סגל, הרקע לפגישה הוא הצעות החוק שהוגשו בשבוע שעבר על שולחן הכנסת של יו”ר סיעת ישראל ביתנו עודד פורר. הצעת החוק הראשונה עוסקת בהחלת הריבונות על בקעת הירדן והשנייה – הצעת חוק שעוסקת במתן אפשרות לפצל סיעות ביתר קלות.

בעוד כיום יש צורך ב-11 חברי כנסת מהליכוד על מנת שיוכלו להתפצל מסיעתם, הצעת החוק קובעת שאפשר להסתפק בשבעה חברים לצורך פיצול. בישראל ביתנו סירבו להתייחס לעניין, אך ההערכה היא שיעשו שם בימים הקרובים ניסיון אחרון להביא חלקים מבלוק הימין. בישראל ביתנו ינסו לטעון שכתב האישום נגד רה”מ נתניהו יוגש תוך ימים בודדים ואף ייתכן שיפתו אותם בעניין החלת הריבונות על בקעת הירדן.

עם זאת סבור סגל, הסיכויים שמהלך שכזה יצלח נמוכים מאוד.

המהלך המדובר עלה לכותרות כאשר הפובליציסט גדי טאוב בחשבון הטוויטר שלו, כתב כי בשל האיומים על ממשלת מיעוט, ח”כ גדעון סער ישכנע שליש מסיעת הליכוד וירכיב ממשלת אחדות עם כחול לבן: “כחול לבן יאיימו בממשלת מיעוט, ואז סער ינסה לשכנע שליש סיעה בראשותו שחייבים להציל את המדינה מאוסלו 2 וירכב על סוס לבן ממשלת אחדות עם כחול לבן”.

בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו, העניק ‘לייק’ לפוסט. גדעון סער עצמו, תקף את השמועות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות