ביבי: כחול לבן שועטת לממשלת מיעוט I דרעי: שלא יחלמו שנבוא

ראש הממשלה ב'כינוס חירום' בהשתתפות כל חברי 55 בלוק הימין: "כחול לבן חיזרה אחרי החרדים. אם היה צריך - לפיד היה חובש שטריימל, מניח תפילין פעמיים ביום ואולי עושה שוב ברית מילה" • דרעי: "בשום מצב ובשום זמן לא נצטרף לממשלת מיעוט, מי שבונה על שס שלא יחיה באשליות"
אריה ריבקינד
כ' חשון התש"פ / 18.11.2019 15:11

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא בצהריים (שני) דברים  בפתח ישיבה משותפת של 55 חברי הכנסת והשרים של ‘בלוק הימין’ – והתריע מפני האפשרות של ממשלת מיעוט, בתמיכת הרשימה המשותפת.

נתניהו אמר: “זו שעת חירום. נמצאים כאן ראשי הסיעות וחברי הכנסת שמייצגים ציבורים גדולים במדינת ישראל, חילונים, דתיים וחרדים, יהודים ולא יהודים”.

לדבריו, “יש אפשרות שתוך 48 שעות תקום ממשלת מיעוט שתלויה בתומכי טרור, זו סכנה אמתית למדינת ישראל. אני לא מדבר על ערביי ישראל, אני מדבר על חברי כנסת שתומכים בארגוני טרור”.

נתניהו תקף: “כחול לבן הוליכו שולל את הציבור. אחרי שקראתי בצורה ברורה לכחול לבן להודיע עד הבוקר שהם לא ילכו על ממשלת מיעוט, אני רואה שהם פועלים להקמת ממשלה שכזו.

“אסור שממשלה כזו תקום אפילו ליום אחד. הדבר הזה כל כך בלתי נתפס שלאנשים קשה להבין את המשמעות של זה. כחול לבן שועטים לעבר ממשלת מיעוט”.

נתניהו הזכיר את חיסול בכיר הג’יהאד האיסלאמי: “אם היתה ממשלת מיעוט כזאת הכוכבים לא היו מסתדרים. ממשלה כזו תטיל ווטו על פעולות חיוניות להבטחת ביטחונם של אזרחי ישראל. זו ממשלת החלומות של חמאס, האיראנים וחיזבאללה”.

ראש הממשלה הדגיש כי הסיבה להקמת ממשלת מיעוט איננה סוגיות דת ומדינה: “כחול לבן חיזרה אחרי החרדים. אם היה צריך – לפיד היה חובש שטריימל, מניח תפילין פעמיים ביום ואולי עושה שוב ברית מילה ולוקח על עצמו עוד יום כשבת”.

השר אריה  דרעי  נאם נשא גם הוא דברים בישיבת בלוק הימין המיוחדת, ותקף את ניסיונם של ראשי כחול לבן להקים ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת.

“אחד מהטיעונים ששמעתי לאחרונה להצדקת ממשלת המיעוט שזו התחלה ובהמשך יצטרפו אחרים. אני רוצה להבהיר בקשר לש״ס ומצהיר בצורה הכי ברורה. בשום מצב ובשום זמן לא נצטרך לממשלת מיעוט. נקודה. המתווה היחידי הוא מתווה הנשיא. מי שבונה על ש”ס שלא יחיה באשליות”, הצהיר דרעי.

דרעי הוסיף: “התוודעתי שיש איזה סיכום על מתווה של דת ומדינה בין ליברמן לכחול לבן. זה חיסולו המוחלט והטוטלי של הסטטוס קוו”.

“אני רוצה לספר שכחול לבן היו מוכנים לתת לנו הכל, כולל שמירת הסטטוס קוו כלשונו וככתבו והכל, כדי להקים ממשלה, לכן ה’הסכם’ הזה הוא מהלך ציני”, תקף יו”ר ש”ס.

דרעי ציין: “מאשימים את נתניהו בשמירת הבלוק. והאמת היא, שגם אח נתניהו יגיע למו”מ על כחול לבן לבד, ללא הבלוק, הם דורשים שהוא יהיה שני ברוטציה ולא ראשון. לכן זה הוכחה ברורה שהסיפור של הבלוק הוא תירוץ והם לא באמת רוצים אחדות.

“לכן אני חוזר וקורא לראשי כחול לבן שהם אנשים ראויים ותרמו למדינה. אל תלכו למהלכים פסולים כמו ממשלת מיעוט ושיתוק עם כל ההשלכות הביטחוניות הקשות. יש על השולחן מתווה מצוין. זה מה שהציבור רוצה וצריך”.

יו”ר דגל התורה, ח”כ משה גפני, אמר בישיבת בלוק הימין: “אנחנו בכל מקרה נלך עם נתניהו והליכוד והדעה שלנו ברורה”.

לגבי האפשרות של פשרה בסוגיות דת ומדינה – אמר גפני: “לילדים שלנו לא תהיה בעיה אלא לילדי ישראל. הסטטוס קוו בנושא דת נפגע ואנחנו רוצים לשמר שמדינת ישראל תישאר מדינה יהודית.

“ההסכם בין ישראל ביתנו לכחול לבן הוא קטסטרופה בלי שום קשר לאיזו ממשלה תקום. למרות מה שהציעו לנו אנחנו עם הליכוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות