ליברמן: צרה היא אסון. הדד ליין – רביעי ב-12 בצהרים. ומה אחר כך?

יו"ר ישראל ביתנו טען שהוא פועל לאחדות, אך סירב להשיב מה יעשה אם המאמץ ייכשל: "אי אפשר בסד הזמן כמו שזה היום להתחיל לנהל משא ומתן עם כל מפלגה" • על הפגישה עם נתניהו: "היתה פגישה עניינית, לא בזבזנו זמן על חשבונות העבר"
אריה ריבקינד
כ' חשון התש"פ / 18.11.2019 14:44

יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, הבהיר בפתח ישיבת סיעתו בצהריים (שני) בכנסת, כי הוא ממשיך  לחתור להקמת ממשלת אחדות.

את ישיבת הסיעה פתח ליברמן בבדיחה: “הבוקר יצאתי מנוקדים מתקשר אלי בוחר אחד מאיים עלי ׳אוי ואבוי אם תיכנס עם נתניהו׳. בדרך מתקשר אלי אחר: ׳אוי לך אם תעשה ממשלה עם המיעוטים של גנץ׳. פה בכניסה לכנסת, בא אלי אדם שלישי: אבוי לך אם יהיו בחירות נוספות”.

ליברמן הצהיר: “הכוונה שלנו היא ממשלת אחדות לאומית. לא צריך לחפש מתחת לפנס. כל ממשלה אחרת תתקשה לתפקד. שני הצדדים מציעים לנו חצי המלכות ויותר מזה. אבל המדינה זקוקה למנהיגות. המאמץ עד יום רביעי בצהריים הוא להקים ממשלת אחדות”.

ליברמן נקב בדד ליין חדש להחלטתו: “אנחנו עושים את מירב המאמץ. זה לא לנצח. אם עד יום רביעי ב-12 בצהריים לא הגענו לחתימה בראשי תיבות, אז מבחינתי כל אחד לנפשו”.

הוא הוסיף: “קבעתי היום שורה ארוכה של שיחות עם כל מיני אישים, חברי כנסת, נציגים מקואליציה ואופוזיציה, אני מקווה שכן תהיה בשורה ונגיע לממשלת אחדות”.

עם זאת, ליברמן סירב להתייחס לאפשרות של ממשלת ימין או של ממשלת מיעוט בתמיכת הערבים – ולא השיב מה יעשה אם האופציות הללו תעלינה על השולחן.

“אני לא מתכוון לדבר על שום דבר חוץ מממשלת אחדות. חבל כרגע לבזבז את הזמן. השאלה מה יותר גרוע – ממשלה צרה או בחירות סיבוב שלישי, היא שאלה טובה. אני מתמקד במאמץ להקמת ממשלת אחדות”.

בהמשך פירט את מתווה הפעולה שהוא מציע: “אי אפשר בסד הזמן כמו שזה היום להתחיל לנהל משא ומתן עם כל מפלגה. לא נצא ראש. שתי המפלגות הגדולות, אנחנו כמובן אוטומטית שם, צריכים לגלות מנהיגות, לסכם את כל הדברים, מי שירצה – יצטרף, ‘טייק איט אור ליב איט’, מי שירצה להצטרף יצטרך לעשות זאת על הבסיס הקיים”.

על פגישתו עם ראש הממשלה אמר ליברמן: “היתה פגישה עניינית, לא בזבזנו זמן על חשבונות העבר, לא על ריבים אלא מעשים פרקטיים איך אפשר להתקדם לממשלת אחדות. כשנקים ממשלה נקדיש יום אחד לעשות מריבות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות