שקד: יש מתווה גישור מאוד מפורט לממשלת ימין. העברתי למי שצריך

יו"ר הימין החדש מעריכה: "בימים הקרובים נמצא דרך להתנהלות בין ליברמן והחרדים. בעיניי הפערים ביניהם ניתנים לגישור" • "החרדים מבינים שבסופו של דבר הם יצטרכו להתגמש, כי האלטרנטיבה של הליכה לבחירות היא אלטרנטיבה רעה עבור כל הימין. החרדים צריכים לגלות מנהיגות"
חרדים 10
כ' חשון התש"פ / 18.11.2019 13:09

יו”ר ‘הימין החדש’, ח”כ איילת שקד, קובעת בצהרים (שני) כי ממשלת ימין יכולה להתקיים, אם רק ירצו בכך המנהיגים – שכן, מתווה כבר ישנו.

בראיון ליומן ערוץ 7 נשאלה שקד על הסיכויים לממשלת ימין – והשיבה: “השיח שהליכוד שינה הוא נכון. אין סיבה כעת לתקוף את ליברמן, אלא לראות בו כשותף.

“מלכתחילה האמנתי שזו הדרך הנכונה ואני עושה מאמצים רבים בעניין הזה. אני חושבת שבימים הקרובים נמצא דרך להתנהלות בין ליברמן והחרדים. בעיניי הפערים ביניהם ניתנים לגישור. זה רק עניין של החלטה ורצון טוב משני הצדדים”.

שקד אינה ממהרת לחשוף פרטים ממאמצי התיווך שהיא מקיימת: “הכנתי מתווה מאוד מפורט והעברתי למי שצריך. אם הוא ידובר בתקשורת לא ייצא ממנו כלום. לכן בשלב זה נכון לשמור את הדברים מאחורי הקלעים. אני יודעת שראש הממשלה מנסה להגיע לממשלת אחדות שגם זו אפשרות”.

ומה עדיף – ממשלת ימין צרה או ממשלת אחדות?

“כמי שמובילה את הימין האידאולוגי, אני מעדיפה בממשלת ימין שאפשר לתפקד בה וליישם בה מדיניות ימין. לעומת זאת ממשלת אחדות זו פשרה, ממשלה מסורבלת שיהיה קשה לזוז בה, אבל זו פשרה שבגלל תוצאות הבחירות אנחנו צריכים לתמוך גם בה. לדרדר מדינה לבחירות זה דבר חסר אחריות”.

האם ניתן לנהל כאן ממשלה שבין מנהיגיה לא מעט דם רע?

“כן. זו הפוליטיקה ולצערי זו הסביבה שאנחנו חיים בה, אבל מי שהוא פוליטיקאי משופשף יודע לשים את הדברים האלה בצד ולהתנהל בצורה עניינית בניהול המדינה”.

שקד הוסיפה: “הפערים בין ליברמן לחרדים ניתנים לגישור. זה רק עניין של רצון”.

לדבריה, “החרדים מבינים שבסופו של דבר הם יצטרכו להתגמש, כי האלטרנטיבה של הליכה לבחירות היא אלטרנטיבה רעה עבור כל גוש הימין. אנחנו לא יודעים מה החלטת היועמ”ש ואם ניגרר לבחירות באיזה מצב זה יהיה. הציבור נקעה נפשו מהליכה לבחירות בכל כמה חודשים והוא יכול לבוא חשבון דווקא איתנו כי לא הצלחנו להקים ממשלה.

“לכן החרדים צריכים להבין שדרוש נתיב לממשלה עם ליברמן כי עלולה לקום ממשלת שמאל שתהיה גם אסון ברמה הלאומית וגם ברמה היהודית. הערכים היהודיים עלולים להישחק בה. לכן החרדים צריכים לגלות מנהיגות ולהוביל מתווה משותף לישיבה עם ליברמן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות