ליברמן: 48 שעות הבאות קריטיות – או אחדות או שנכנס ל-21 יום

יו"ר ישראל ביתנו התארח בפאנל במועדון 'צוותא': "זה שנתניהו לא תקף אותי זה כבר טוב. לא הגענו לנושאי דת ומדינה" • "אנחנו לא נגד חרדים אלא רק נגד כפייה דתית, תמיד השתדלנו לקדם את נושאי דת ומדינה בצורה הכי שקטה" • ח"כ איציק כהן: ביקשו ממני שלא נתקוף אותו כי יש התקדמות
אריה ריבקינד
כ' חשון התש"פ / 17.11.2019 23:22

יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן העניק הערב (ראשון) ראיון במסגרת מפגשים של מועדון ‘צוותא’ – והתייחס לפלונטר הפוליטי:  “כל ממשלה צרה תהיה אסון עבור ישראל. המחויבות שלי היא לממשלת אחדות ולמנוע בחירות שלישיות, אנחנו חייבים למנוע בחירות שלישיות”.

ליברמן נשאל על הפגישה שקיים מוקדם יותר עם נתניהו – והשיב: “הייתה פגישה עניינית. כולם מבינים שזה טירוף מוחלט לקחת את המדינה לסיבוב בחירות שלישי. אני חושב שכול בר דעת מבין את זה”.

הוא הדגיש: “מבחינתי האישית ממשלה צרה היא מצוינת. על פניו יש את האופציה גם ממשלה של נתניהו וגם עם גנץ ובממשלה צרה אני יכול לקבל חצי המלכות, אבל מבחינת ישראל זה יהיה אסון, כל ממשלה צרה. זאת ממשלה שתצטרך להילחם על הישרדות בהצבעות בכנסת, כל אירוע משמעותי ביטחוני כלכלי, אי אפשר להתמודד עם ממשלת צרה”.

ליברמן: “48 השעות הבאות קריטיות מאוד כדי להבין באמת אם יש לנו ממשלת אחדות, או שמא אנחנו נכנסים לימי בין המצרים של 21 יום. אני מקווה שנצליח להודיע עד חצות שבין רביעי וחמישי שיש לנו ממשלת אחדות רחבה”.

הוא ציין כי “זה שראש הממשלה נתניהו לא תקף אותי – זה כבר טוב. הפגישה איתו היתה עניינית ומחר ניפגש שוב. לא הגענו לנושאי דת ומדינה”.

ליברמן הוסיף: “תראה, אני תמיד ריאליסט לא אופטימי ולא פסימי. יש עוד דרך ארוכה. עלינו להשתדל, אז אני עושה את ההשתדלות המקסימלית להגיע לאותה ממשלה רחבה. כל תוצאה אחרת היא תהיה גרועה”.

על  נושאי דת ומדינה אמר: “תמיד השתדלנו לקדם את נושאי דת ומדינה בצורה הכי שקטה ולא לעורר מלחמת תרבות. אני חושב שהדבר שעורר את המלחמה הזו  הוא  סגירת המרכולים בשבת. שר הפנים לא יכול להכתיב אם חנויות באילת או בראש פינה יהיו פתוחים בשבת או לא.

“גם חוק הגיוס עבר בקריאה ראשונה, אבל אחר כך הטיחו בו ביקורות וקראו לפרק אותו מתוכן. בנושא הגיור הסכמתי עם ליצמן לבנות ועדה מיוחדת, אבל אז כמה ח”כים חרדים אמרו ‘על גופתי המתה’.

הוא שב והדגיש: “אנחנו לא נגד חרדים אלא רק נגד כפייה דתית. אני הראשון שיתנגד לפתיחת מרכולים בבני ברק אני לא רוצה להתערב להם, אבל שלא יתערבו לי. בשביל זה יש חוקי עזר של הרשויות המקומיות, שיאפשרו לכל קהילה לקבוע את אורחות חייה.

“תמיד יש פתרונות, אבל תמיד יש המצאות שלא קשורות להלכה. הכרנו שתי יהודים טובים יהושע בן נון ודוד המלך, שני לוחמים יהודים טובים. ורמב”ם שעבד במשרה מלאה. רות המואביה לא הייתה עוברת גיור בחיים אצל דרעי”.

אחרי ליברמן התארח ח”כ איציק כהן מש”ס – שאמר: ” למרות שביקשו שלא נתקוף את ליברמן כי אמרו לי שיש התקדמות איתו. בנושאים הלכתיים לא נתפשר על קוצו של יוד”.

כהן הוסיף:  “ליברמן הזכיר לי את קורח בהסתה הגדולה שלו שהוא הסית נגד משה רבנו. יושב פה אביגדור ליברמן עם רסיסי מידע ובונה טילי טילים של הנחות. הוא מזכיר פה את הרמב”ם. אני מוכן שליברמן יצהיר שהוא מקבל את כל מה שהרמב”ם כתב, כולל בהלכות שבת וגיור. שיבוא ויאמר לי שכל מה שרש”י פסק הוא מקבל. שיגיד את זה. הוא נתלה ברש”י וברמב”ם? הוא נתלה ברב עובדיה יוסף? למה הוא מזכיר אותם?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליברמן
    18/11/2019 13:42
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ליברמן כבר החליט, החרדים יוותרו למראית עין והוא יכנס לממשלת ימין תמורת 3 שרים כולל שר הבטחון