ביבי לאחר השיחה ה”עניינית וטובה” עם איווט לחרדים: “יש על מה לדבר”

הפגישה בין ראש הממשלה לאביגדור ליברמן ארכה כשעה והסתיימה ברוח טובה: שני הצדדים קבעו להיפגש שוב • עוצר ראיונות ב'ישראל ביתנו' • דוד ביטן: "לפיד מטרפד כל סיכוי לממשלת אחדות, הציבור לא רוצה בחירות וכולם יתעשתו"
אריה ריבקינד
י"ט חשון התש"פ / 17.11.2019 20:12

יו״ר ישראל ביתנו ח״כ אביגדור ליברמן נפגש אחר הצהריים (ראשון) בקרייה בתל אביב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בשתי המפלגות ציינו כי השיחה הייתה עניינית וטובה והתמקדה בדרכים להקים ממשלת אחדות.

השניים קבעו להיפגש שוב כדי להשלים את הפגישה.

לאחר הפגישה הוכרז בישראל ביתנו עוצר ראיונות של חברי הכנסת בתקשורת.

נתניהו מצידו שוחח הערב עם ראשי המפלגות החרדיות, ואמר ש”יש על מה לדבר”. הוא ביקש להיפגש עמם כבר מחר.

ח”כ דוד ביטן אמר הערב ב’כנס החירום’ בגני התערוכה, על רקע כוונת ‘כחול לבן’ להקים ממשלת מיעוט בתמיכת הסיעות הערביות – לערוץ 7: “כחול לבן מה שמעניין אותם זה להקים ממשלה בראשותם גם אם זה יוצר בעיות קשות מאוד מבחינה כלכלית וביטחונית”.

לדבריו, “כחול לבן לא רוצים ממשלת אחדות, הם רוצים ממשלה בלי נתניהו, ממשלה שלהם, ואחר כך ילכו לבחירות כשהשינוי היחידי יהיה שהם יחזיקו את הממשלה במקום נתניהו. הם יודעים שכל מהלך שיהיה להם בממשלת מיעוט לא יחזיק יותר מחודש”.

לדברי ביטן, לפיד הוא שעומד מאחורי סיכול הקמת ממשלת אחדות: “לפיד מטרפד כל סיכוי לממשלת אחדות”.

ביטן מוסיף כי אין לו שום ציפיות כי ישראל ביתנו ואביגדור ליברמן יחברו לגוש הימין.

לדבריו האופציה ההגיונית היא שב-21 הימים שאחרי המנדט של גנץ יגיעו להסכם על ממשלת אחדות רחבה: “הציבור לא רוצה בחירות וכולם יתעשתו. לא יהיה סיכוי לממשלת מיעוט אלא רק לממשלת אחדות”.

צוותי המשא ומתן של כחול לבן וישראל ביתנו הודיעו היום בתום פגישתם כי השיגו התקדמות של ממש בניסוח קווי היסוד, בפרט בנושאים הנוגעים לענייני דת ומדינה. נציגי הצדדים קבעו להיפגש שוב הערב ומחר. בכחול לבן נפגשו גם עם נציגי העבודה-גשר ונציגי שתי המפלגות הודיעו כי הושגה התקדמות נוספת לקראת הסכמה על קווי היסוד של הממשלה העתידית. ביום רביעי בחצות יפוג המנדט שקיבל יושב ראש כחול לבן בני גנץ להרכיב ממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות