הגר”ש אלתר נשנק בבכי: ‘אבא עושה חתונה לבן, זו הזדמנות’ • צפו

בניו של בעל 'הפני מנחם' מגור זצ"ל, בראשות בנו ראש הישיבה מגור, הגאון רבי שאול אלתר, שבתו במלון 'גלי צאנז' בקרית צאנז בנתניה - לרגל שמחת ה'שבע ברכות' של האח הגרד"ח אלתר • זה מה שאמר הגר''ש אלתר בסעודה שלישית בהתרגשות
יוסף גרינבוים
י"ט חשון התש"פ / 17.11.2019 17:16

בסיומה של שבת משפחתית של משפחות בניו של בעל ‘הפני מנחם’ מגור זצ”ל, בראשות בנו ראש הישיבה מגור, הגאון רבי שאול אלתר, במלון ‘גלי צאנז’ בקרית צאנז בנתניה – לרגל שמחת ה’שבע ברכות’ לאחיהם הגרד”ח אלתר, גלשה הסעודה שלישית לאחר צאת השבת.

בסיום דרשת הגר”ש אלתר בסעודה, הוא אמר בהתרגשות יוצאת דופן, כשקולו נשנק מבכי מספר פעמים: “…אני עושה יותר. אני לא עושה לצאת ידי חובה. אני לא אומר מה חובתי ואעשנה. יהודי בלב מחפש עוד. מה אני יכול להוסיף. מה אני יכול לעשות עוד גדר. מה אני יכול להתעלות. ‘אזמרה לאלוקי’ – זה הרי זמרה לקב”ה, זה הרי שמחה ‘בעודי’ – ב’עוד’ שאני עושה.

“דווקא עקדת יצחק זה יש אצל כל יהודי בפנים, רבש”ע מה עוד… איך אני יכול להתקרב, קרבת ה’ לי טוב. איך אני יכול להגיע לעוד מדריגה, עוד יותר להתחבר, עוד יותר להתעלות”.

כאן עבר ראש הישיבה לדבר על שמחת החתונה. בעודו נשנק מבכי נתן הגר”ש הצצה להיבט משלו, אשר למעשה אביו, בעל ה’פני מנחם’, מחתן כעת בן – וממילא הרי זה עת רצון כמו עת רצון אצל כל אבא, בעודו מחתן את בנו:

“נמצאים כאן בשמחת חתן ואמרנו כבר שמחת חתן… אני חושב על זה כל היום זה… אבא עושה חתונה לבן זו הזדמנות כמו שכתוב… ה’ יעזור שלא נצטרך כאלה הזדמנויות. שהזדמנויות כאלו לא יחזרו, אבל אפשר לבוא לבקש… רואה מסתלק מעמך… שנוכל לבקש מה שתמיד חזר ואמר… התמצית היה דבר אחד: קרבת ה’ לי טוב להתעלות מהגשמיות, לבקש עוד, שנוכל להיתפס בהתעלות הזאת ברעוא דרעוין לעשות את רצונו שיהיה נחת רוח למעלה…”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מותק של בנאדם. מרים את קרן החסידים והחסידות
    18/11/2019 15:05
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. תורה, מידות, חן וטעם – מה עוד אפשר לבקש?
    שיאריך ימים בטוב וירים את קרן ישראל כולו