נתניהו: גנץ יכריז ביום שני על ממשלת מיעוט עם תומכי השהידים

ב'שיחות חירום'  שקיים עם שרים וחברי כנסת בליכוד - אמר ראש הממשלה: "זה מצב חירום שלא היה כמותו בתולדות מדינת ישראל, זאת ממשלה שתהיה תלויה בתומכי הג’יהאד האיסלמי והחמאס" • ח"כ בני גנץ נפגש הערב עם הנשיא רובי ריבלין • מחר יתקיים כינוס של כל חברי בלוק הימין
אריה ריבקינד
י"ח חשון התש"פ / 16.11.2019 18:11

הפלונטר הפוליטי: ראש הממשלה קיים היום (שבת) ‘שיחות חירום’  עם שרים וחברי כנסת בליכוד וטען כי על פי מידע שהגיע לידיו, יו”ר כחול לבן בני גנץ יכריז ביום בשני כי עלה בידיו להקים ממשלת מיעוט שתיתמך בידי תמכי השהיאדים מהרשימה המשותפת.

“אנחנו לפני מצב חירום שלא היה כמותו בתולדות מדינת ישראל”, אמר נתניהו. “יש סיכום בכחול לבן ללכת לממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת. אנחנו יודעים בוודאות שהתקבלה שם החלטה כזאת. בחירות זה אסון, אבל הקמת ממשלה שתלויה במפלגות הערביות זה אסון גדול יותר”.

נתניהו הוסיף ואמר: “זאת סכנה היסטורית לביטחון ישראל. זאת פגיעה חמורה בביטחון ישראל. הם הכחישו כשאמרנו את זה בבחירות. אנחנו צריכים להזהיר מפני הסכנה הזו. אנחנו צריכים לעבוד יחד ולהתריע נגד זה.

 

“זאת ממשלה שתהיה תלויה בתומכי הג’יהאד האיסלמי והחמאס. זאת סטירת לחי לחיילי צה״ל על ידי 3 רמטכ״לים לשעבר. אסור שתקום ממשלה כזו אפילו לשעה אחת”.

נתניהו הדגיש: “ליברמן לפי כל הסימנים סיכם איתם. אף מהם לא מכחיש. אנחנו נקיים מחר כינוס חירום של סיעת הליכוד. נכנס גם את ראשי המחנה הלאומי.

“יש לנו אפשרות לעצור את זה. צריך לגבש את הציבור כדי שנפיל את הממשלה הזו מתוך האופוזיציה במיידי. אסור לתת לזה לקרות. בכחול לבן לא מנהלים שום משא ומתן עם הליכוד למעלה מ-10 ימים”, אמר נתניהו.

רבלין עם גנץ, הערב.  צילום: מארק ניימן, לע”מ

יו”ר כחול לבן, ח”כ בני גנץ הגיב: “נתניהו, ראיתי שהשתמשת במונח ‘מצב חירום’ בגלל שיש סיכוי ששלטונך יסתיים בקרוב. אז לא. מצב חירום זה מאות טילים על אזרחי מדינת ישראל.

“נתניהו, תפנים: אני אעשה הכל כדי למנוע ממך לגרור את אזרחי ישראל למערכת בחירות בפעם השלישית. אמרתי זאת לאורך כל הדרך ואני קורא לך שוב היום: בוא למו״מ ישיר בלי בלוק החסינות, בלי טריקים ובלי ספינים. מה שעבד לך במשך 10 שנים לא יעבוד יותר”.

בכחול לבן אמרו בתגובה: “אנחנו עדין שואפים להקים ממשלת אחדות, אבל בהחלט משאירים את כל האופציות, כדי להימנע מהבחירות השלישיות, אליהן נתניהו מוביל”.

מחר יתקיים כינוס של כל חברי בלוק הימין.

מחר גם יתקיים כנס חירום של הליכוד נגד ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות בשעה 18:00 בגני התערוכה ביתן 10.

הערב, לקראת פקיעת המנדט של כחול לבן להרכבת ממשלה, נפגש גנץ עם הנשיא ריבלין, וינסה לגייס את האחרון לסייע לו בפתרון המצב.  כ

מו כן, צוותי המשא ומתן של המפלגה ייפגשו מחר עם נציגי העבודה וישראל ביתנו.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ועל כך נאמר: "ולשמחה, מה זו עושה"?
    17/11/2019 11:45
    שאול א.
  1. חיוך שכולו רוע וזלזול בציבור.