פאניקה? הבקשה הסודית של שי ניצן מבכירי מערכת המשפט נחשפת

איך פרקליט המדינה מנסה להתמודד עם הביקורת החריפה המוטחת בפרקליטות? הפציר בשופטים ובבכירי הפרקליטות לשעבר להתראיין בכלי התקשורת ולהדוף את הטענות • העיתונאי קלמן ליבסקינד חשף את המייל ששלח
אריה ריבקינד
י"ז חשון התש"פ / 15.11.2019 01:05

פרקליט המדינה שי ניצן נפגש ביום ראשון האחרון עם בכירים לשעבר בפרקליטות המדינה, כדי לשמוע מהם כיצד להתמודד עם הביקורת החריפה המוטחת בפרקליטות מצד עיתונאים בכלי התקשורת.

בפגישה הוחלט, בין היתר, כי ניצן יעביר ”מידע רלוונטי בזמן אמת”, כמו הודעות דוברות של משרד המשפטנים שהופצו לכלי התקשורת, נאומים פומביים, מכתבים העוסקים בנושאים שעל הפרק ועוד.

העיתונאי קלמן ליבסקינד חשף הערב (ליל שישי) בחשבון הטוויטר שלו דואר אלקטרוני ששיגר אתמול שי ניצן לשופטים ולעשרות בכירים לשעבר בפרקליטות, ובו הפציר בהם להתראיין בכלי התקשורת ולהגן על הפרקליטות.

ניצן צירף למייל מסמכים פומביים הנוגעים לנושאים שעליהם מוטחת ביקורת על הפרקליטות.

בין המסמכים שצירף ניצן:

החלטת היועץ המשפטי לממשלה לסגור את תיק החקירה נגד רות דוד, פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר. פרקליט המדינה כתב לחבריו: ”לידיעתכם, כתב אישום נגד רונאל פישר ונגד רות דוד בגין מעשים שעשתה כמה שנים לאחר פרישתה, שבגינם הואשמה רות דוד בשיבוש הליכי משפט, הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים ואנו מצויים בשלהי פרשת התביעה”.

מסמך נוסף שצירף ניצן למייל הוא מכתב מהיועץ המשפטי לממשלה הדוחה דרישה לפתוח בחקירה נגד ליאת בן ארי, פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), בחשד למסירת תצהיר כוזב.

גם ב’תיקי נתניהו’ מבקש שי ניצן מחבריו להגן עליו ועל הפרקליטות בתקשורת. הוא צירף למייל מכתב מהיועץ המשפטי לממשלה הדוחה את בקשת ראש הממשלה לפתוח בחקירת ההדלפות מתיקי החקירה.

ניצן הפיץ גם  ”נאום שנשאתי באוניברסיטת תל אביב, המשיב אחת לאחת לטענות שהועלו נגד הפרקליטות בעת האחרונה”.

פרקליט המדינה מסכם: ”ככל שיש לכן שאלות או בקשות לקבלת מידע נוסף, תוכלו לפנות אלי או לעוזריי או לדובר הפרקליטות, המכותבים כולם למייל זה”.

צילום: טוויטר קלמן ליבסקינד
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות