הנשיא פותח בפגישות עם ראשי הסיעות • ליברמן: טירוף מוחלט

הנשיא ייפגש במהלך השבוע הבא עם השר אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני - ועם ראשי הרשימה המשותפת • אביגדור ליברמן על המגעים להרכבת הממשלה: "גן עדן של שוטים. טירוף מוחלט. מה שמפריד בין בחירות לממשלה יציבה זה קבלת מתווה הנשיא על ידי גנץ וויתור על הגוש"
אריה ריבקינד
ט"ז חשון התש"פ / 14.11.2019 19:27

הפלונטר הפוליטי: נשיא המדינה ראובן ריבלין ייפגש בימים הקרובים עם ראשי המפלגות כחלק מניסיונותיו להביא להקמת ממשלת אחדות ולמנוע בחירות נוספות.

עד כה נקבעו פגישות בין הנשיא לבין סגן השר יענקל ליצמן, ח”כ משה גפני, השר אריה דרעי וכן ראשי הרשימה המשותפת – והן צפויות להתקיים במהלך השבוע הבא.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן את יו”ר ישראל ביתנו לפגישה ביום ראשון בערב.

בריאיון לרן בנימיני וטלי בן עובדיה ברשת ב אמר ח”כ אביגדור ליברמן, כי שני הצדדים אשמים במצב שנוצר – אך אחריותו של נתניהו גדולה יותר.

על המגעים להרכבת הממשלה אמר:  “גן עדן של שוטים. טירוף מוחלט. באותם 28 ימים שנתניהו קיבל את המנדט פנינו לליכוד כדי לפתוח במו”מ והם התעלמו. גם בנושא ההצעה שלי שכל צד יוותר על משהו, מיד הייתה תשובה שלילית”.

ליברמן המשיך: “מה שמפריד בין בחירות לממשלה יציבה זה קבלת מתווה הנשיא על ידי גנץ וויתור על הגוש מצד נתניהו. שני הצדדים מבחינתי אשמים, אבל נתניהו בצורה בוטה בהרבה – הוא לא רוצה ממשלה, הוא לא רוצה קואליציה, אין ספק שהוא מעדיף בחירות”.

ליברמן אמר הבוקר כי טרם קיבל אישור מראשי כחול לבן להסכמתם למתווה הנשיא ולהצעתו. בסיום פגישתו עם יו”ר כחול לבן בני גנץ אמר ליברמן: “מה שחסר לי היא הודעה ברורה וחדה של כל ראשי כחול לבן שהם מקבלים את מתווה הנשיא. מנתניהו שמענו לאו חזק ושהוא לא מקבל את כל ההצעה כפי שהצעתי. פה לא שמעתי ‘לא’, אבל גם לא ‘כן’ במובן חיובי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות