מצמץ? גורם מדיני: דרישת הג’יהאד להפסקת האש מעידה שהצלחנו

זיאד א-נח'אלה אמר בריאיון לערוץ אל-מיאדין כי התנאים להפסקת האש הם: סיום ההתנקשויות בעזה וביו"ש, הפסקת הירי לעבר מפגינים בצעדות השיבה ויישום הבנות הרגיעה • גורם מדיני: דרישות הג'יהאד מעידות שהפעולה הישראלית הצליחה
חיים טוויל
ט"ז חשון התש"פ / 14.11.2019 00:19

גורם מדיני הגיב הערב (רביעי) לדרישות של הג’יהאד האסלאמי להפסקת אש.

“הג’יהאד האיסלמי רוצה הפסקת אש ולכן מנסה ליצור מצג שווא של הישגים. הדרישות של הג’יהאד מוכיחות שהפעולה הישראלית הצליחה. צה”ל סיכל כ-20 מחבלים ופגע משמעותית ביכולות הג’יהאד. שקט יענה בשקט והמעשים בשטח הם שיקבעו”.

הגורם הוסיף: “ידה של ישראל תגיע למי שמנסה לפגוע בה”.

מוקדם יותר הערב התראיין מנהיג הג’יהאד האסלאמי זיאד א-נח’אלה בערוץ אל-מיאדין הלבנוני, המקורב לחיזבאללה – והתייחס לסבב הלחימה ולחיסול של בכיר הארגון בהאא אבו אל-עטא.

“ההחלטה להגיב הגיעה דקות לאחר החיסול, ופגענו במרכז. השתמשנו בכלים שיש לנו, זה לא אומר שהשתמשנו בכולם. לקחנו את כל האפשרויות, כולל פלישה קרקעית לעזה”.

“מבחינתנו כל האפשרויות באות בחשבון. ייתכן שזו תהיה מלחמה פתוחה וייתכן שזו תהיה מערכה בין המלחמות”, הוסיף.

לדבריו, הזרוע הצבאית של הארגון נושאת במאמץ הגדול של המערכה, והעביר ביקורת מרומזת על חמאס.

על המגעים להפסקת אש אמר כי הארגון נתן הסכמה להפסקת אש עם ישראל בתנאים מסוימים: הפסקת ההתנקשויות בעזה וביו”ש, הפסקת הירי לעבר המפגינים בצעדות השיבה, ויישום הבנות הרגיעה.

לדבריו, אם ישראל תסכים לתנאים אלה – ייתכן שתהיה הפסקת אש בתוך שעה, שעות או ימים. הוא טען כי ישראל ביקשה לחזור להבנות ‘צוק איתן’, אך הוא סירב.

על האיומים לחסלו אמר: “אללה קובע מתי נמות ומתי נחיה. לאיומים אין ערך. נתניהו חושב שהוא יאיים על החיים שלנו. אנחנו נילחם בישראל עד טיפת הדם האחרונה. אם יחסלו אותנו – זה אות כבוד”.

הערב הגבירו בג’יהאד האסלאמי את ניסיונות הירי לעבר אזור אשקלון, אשדוד ושדרות – ולראשונה בסבב הנוכחי נשמעה אזעקה גם ברחובות, ורקטה יורטה מעל שמי העיר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות