נתניהו: “היה פצצה מתקתקת” • ראש השב”כ: ”הגענו למיטה שלו”

ראש הממשלה על חיסול בכיר הג'יהאד האיסלאמי: "ההחלטה לחסלו התקבלה סופית לפני עשרה ימים. הוכחנו שאנחנו יכולים לפגוע בדיוק כירורגי בכל מקום" • ראש השב"כ: "אתמול בלילה הסתדרו הכוכבים. הגענו למיטה שבה הוא ישן ולחדר הקטן שלו. עבר בעת האחרונה בין דירות מסתור"
חיים טוויל
י"ד חשון התש"פ / 12.11.2019 12:54

ראש הממשלה בנימין נתניהו הרמטכ”ל אביב כוכבי וראש השב”כ נדב ארגמן התייחסו בצהריים (שלישי) לחיסול מפקד הג’יהאד הבכיר ברצועת עזה.

נתניהו אמר: “אזרחי ישראל, צה”ל סיכל את המפקד הבכיר של הג’יהאד האיסלמי ברצועת עזה, בהאא׳ אבו-אלעטא.

בשנה האחרונה רב המחבלים הזה היה מחולל הטרור הראשי מן הרצועה. הוא יזם, תכנן וביצע פיגועים רבים. הוא ירה מאות רקטות לעבר יישובי העוטף שסבלם לא נעלם מעינינו. הוא היה בעיצומו של תכנון פיגועים נוספים גם בימים אלה. הוא היה פצצה מתקתקת.

הפעולה לסיכולו, הומלצה על ידי הרמטכ”ל, ראש השב”כ וראשי גופי הביטחון. היא נדונה בקבינט בשורה של דיונים מעמיקים במשך החודשים האחרונים. ההחלטה הסופית לפעול בדרך הזו, אושרה בקבינט פה אחד לפני עשרה ימים, והקבינט הסמיך אותי להורות על ביצועה במועד שיוצע על ידי צה”ל והשב”כ.

“צה”ל והשב”כ אכן זיהו מועד, הם זיהו חלון הזדמנויות ייחודי לבצע את הפעולה, בתנאים מיטביים, עם מקסימום סיכויי הצלחה ומינימום פגיעה בבלתי מעורבים. לאור זאת, החלטתי לקבל את המלצתם המשותפת ואישרתי את ביצוע הפעולה.

אני מברך את צה”ל והשב”כ. אני מבקש גם לברך במיוחד ובנוסף את חיל האוויר ואת אמ”ן על הפעולה המוצלחת והמדויקת.

הנחת היסוד של כל הטרוריסטים זהה. הם חושבים שהם יכולים לפגוע באזרחים, ובאותה העת להסתתר מאחורי אזרחים. אבל הוכחנו שניתן לפגוע במרצחים במינימום נזק לחפים מפשע.

כל מי שחושב שאפשר לפגוע באזרחינו ולחמוק מידנו הארוכה – טועה. הוכחנו שאנחנו יכולים לפגוע בדיוק כירורגי בכל מקום שבו יסתתרו המחבלים. מי שיפגע בנו – אנחנו נפגע בו.

אזרחי ישראל, אני מבקש להישמע בקפדנות להוראות פיקוד העורף, ההוראות הללו מצילות חיים. אל תקחו סיכונים מיותרים. כל מה שצריך לעשות זה פשוט למלא אחר ההוראות הללו. יש לנו כבר ניסיון עשיר בעניין, והדבר הזה חשוב לביטחון של כל אחד ואחת מכם ושל בני משפחותיכם.

אני מבקש גם להבהיר: ישראל אינה מעוניינת בהסלמה, אבל נעשה כל מה שיידרש כדי להגן על עצמנו.

ואני אומר מראש – זה יכול לקחת זמן. דרוש אורך רוח, דרוש קור רוח. צריך לאפשר לצה”ל לעשות את העבודה”.

ראש השב”כ. צילום: Miriam Alster/Flash90

ראש השב”כ נדב ארגמן נשא דברים בעקבות חיסול בכיר הג’יהאד: “הסיכול הזה התאפשר כתוצאה מעבודת מודיעין מאוד מאומצת. בדיוק מאוד גבוה במטרה לפגוע רק בו, ובמינימום פגיעה באזרחים חפים מפשע”.

הוא הוסיף: ”הסיכול היה בעיתוי הנכון ביותר משיקולים מבצעים. אתמול בלילה הסתדרו הכוכבים. הגענו למיטה שבה הוא ישן ולחדר הקטן שלו, הוא עבר בעת האחרונה בין דירות מסתור. אנחנו יודעים להגיע לכל גורם שמנסה לערער את ביטחון ישראל”.

הרמטכ”ל אביב כוכבי אמר כי בכיר הג’יהאד האסלאמי אחראי למרבית הפיגועים שיצאו מהרצועה בשנה האחרונה. “הוא אחראי לאירועי צליפה וירי, לעשרות רבות של אירוע… הוא אחראי לירי הרקטי לפני עשרה ימים, בערב יום הזיכרון ועוד סדרה ארוכה של אירועים.

הרמטכ”ל. צילום: Miriam Alster/Flash90

“הוא ערער את הביטחון והיציבות בדרום הארץ ובמיוחד בעוטף. הוא פעל בכל דרך לחבל בניסיונות ההרגעה מול החמאס. הוא פעל גם בימים האחרונים לתכנן פיגועים. בנסיבות שנוצרו המלצנו לדרג המדיני לסכל אותו. היה חלון הזדמנויות שנוצל היטב וכך פעלנו”.

כוכבי הדגיש: “אין לנו עניין בהסלמה, אך אנחנו נערכים להסלמה. אנחנו נערכים להמשך ההתקפה שיצאה לדרך ואם נצטרך נעבור גם לסיכולים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות