נתניהו הסביר למה אין שלום ומה קרה כשמורסי הכניס טנקים לסיני

בכנס לציון 25 שנה לשלום עם ירדן אמר ראש הממשלה על הפלסטינים: "חצי עם שלהם זה חמאס ורוצה להשמיד אותנו והחצי השני לא רוצה לריב איתם ומסוכסך בתוך עצמו" • "הסיבה שאין התפרצויות טרור גדולות מיו"ש זה כי אנחנו שם והשב"כ מסכל בכל לילה"
חרדים 10
י"ג חשון התש"פ / 11.11.2019 14:10

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הבוקר (שני) בכינוס בכנסת, שנערך ביוזמת ח”כ מרב מיכאלי מעבודה –  לציון 25 שנים להסכם השלום עם ירדן.

“יש שתי דרכים לקדם את השלום עם הפלסטינים”, אמר נתניהו. “הכרה בזכות למדינת לאום יהודי והישארות של ישראל בטווח שבין הירדן לים. עד היום אבו מאזן לא קיבל את התנאים האלו. אם יקבל בעתיד זה יכול לפתוח פתח אמיתי.

“אם נפתור את הוויכוח עם הפלסטינים אנחנו נפרוץ את העולם הערבי. אם נגיע לנורמליזציה עם העולם הערבי, אז הסכסוך עם הפלסטינים ייפתר. אני חושב שצריך לעשות את שני הדברים”.

 נתניהו הסביר: “מול דיקטטורה הדרך להשיג שלום היא קודם כל באמצעות הרתעה. ללא הרתעה – השלום יקרוס. לכן המפתח הראשון בהסדר שלום עם מדינות ערב זו ההרתעה. על זה הוספנו נדבכים של שיתוף פעולה ביטחוני שמאוד מאוד גבר, הרבה מעבר למה שאני יכול לספר כאן, וגם ערוצי מסחר ושיתופי פעולה במודיעין. בפועל, השלום נשמר בזכות ההרתעה המתמשכת, גם אם היא לא נאמרת בצורה ברורה”.

נתניהו התייחס לנושא ההרתעה גם ביחס למצרים: “כשעלה מורסי לשלטון במצרים הדבר הראשון שעשה זה להכניס טנקים לסיני ולהפר את הסכם השלום. קרע את הנספח הצבאי. לא שמעתם על זה. שלחתי לו מסר ואמרתי לו: ‘יש לך שבעה ימים להוציא אותם ואם לא – אפעל בקונגרס האמריקני לבטל לך את הסיוע’. והוא הוציא אותם. ככל שאנחנו חזקים יותר – הם איתנו. כמה שנהיה חלשים יותר – אז גם הסכמי השלום יהיו על כרעי תרנגולת”.

ראש הממשלה התייחס למערכת היחסים עם הירדנים, על רקע התבטאויות קשות לאחרונה מצד בכירים ובראשם המלך.

“אנחנו עוזרים למלך ירדן בדרכים גלויות ולא גלויות”, אמר ראש הממשלה. “יש הבכות ואמירות משני הצדדים, גם הם מתבטאים על כך שאנחנו מערערים את היסודות של מסגד אל-אקצא, וזה נפץ של המזרח התיכון”.

ראש הממשלה הסביר: “ההתססה בירדן שלא קשורה בנו והאסלאמיזיציה שם ובמצרים הם כוחות חזקים מאוד. כשהם מגיעים לשלטון הם מתסיסים מול השלטון הקיים”.

נתניהו הדגיש: “לא הייתה התפייסות של ממש עם ירדן ומצרים, בין השאר בגלל הנושא הפלסטיני. למה אין שלום עם הפלסטינים? אני מסתכל על אבו מאזן ושואל מה איתך? הם לא מוכנים לקבל מדינת לאום יהודית ויש להם ויכוח פנימי למה. חצי אחד רוצה להשמיד אותנו וחצי שני לא רוצה לריב עם החצי הראשון ומסוכסך בתוך עצמו”.

עוד אמר נתניהו על יחסים עם הפלסטינים: ”הם מתנגדים לעצם קיומה של ישראל. גם אחרי שהחזרנו את סיני ואת עזה זה נמשך. פניתי לפלסטינים מעזה ושאלתי רטורית: למה אתם יורים עלינו? הרי למצרים החזרנו, מלבנון יצאנו, מעזה יצאנו. למה אתם יורים? התשובה שלהם היא גם בגלל השטחים אבל קודם כל בגלל פלסטין. שזה קודם כל עכו ויפו. לב פלסטין.

“המזרח התיכון רווי במדינות כושלות ולכן הרעיון שאנחנו נצא משליטה ביטחונית ביהודה ושומרון, אסור לנו לעשות זאת”.

הוא הדגיש: “הסיבה שאין התפרצויות טרור גדולות מיו”ש זה כי אנחנו שם והשב”כ מסכל בכל לילה. למה לא חופרים מנהרות מקלקיליה? כי הם יודעים שניכנס בכל רגע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות