‘המטפלת גרמה למותו ברשלנות’: הטריק עם הסמינר בב”ב נחשף

אישום נגד מטפלת מירושלים בגין גרימת מוות ברשלנות • "הרימה התינוק וטלטלה אותו, תוך שראשו שמוט ונהדף קדימה ואחורה. מהטלטול, נגרם לתינוק דימום מוחי נרחב" • המטפלת מואשמת שקיבלה ציון עובר בקורס עזרה ראשונה והחייאה ב'אור החיים' בבני ברק, למרות שלא השתתפה בו
חיים טוויל
י"ב חשון התש"פ / 10.11.2019 15:32

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי)  הגישה היום לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד מטפלת במשפחתון, בגין גרימת מוות ברשלנות וקבלת דבר במרמה.

 על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו”ד ג’ניה קליימן מפרקליטות מחוז ירושלים, לפני כ-4 שנים – ביום 28.12.15,  בסמוך לשעה 8:20 בבוקר הביא האב את בנו התינוק בן ארבעת החודשים למשפחתון, אשר הנאשמת ניהלה בביתה בשכונת גילה בירושלים.

במסגרת המשפחתון, טיפלה הנאשמת בתינוק שנפטר, אחיו המבוגר יותר שנולד בשנת 2014 וכן בנה של הנאשמת, אשר היה באותה עת בן כשנה.

 בשעה 9:30 לערך,  התקשרה הנאשמת להוריו וציינה בפניהם כי הוא “אינו שקט” וביקשה לאספו מהמשפחתון.

אביו של התינוק אסף אותו ולקחו לבדיקה רפואית אצל רופאת הילדים, אשר לא אבחנה כל מחלה ואישרה להחזירו למשפחתון.

התינוק הוחזר בשעה 10:30 לערך למשפחתון, בעודו ישן, והועבר ללול, שם המשיך לישון. בשעה 12:30 התעורר התינוק ובכה.

הנאשמת הניחה את התינוק במושב המיועד לתינוקות בסלון המשפחתון, והלכה למטבח להכין עבורו בקבוק. בשלב מסוים, מסיבה שאינה ידועה, הפסיק התינוק לבכות ואיבד את הכרתו, ובשלב זה חזרה הנאשמת לסלון והבחינה בו כשהוא מחוסר הכרה.

הנאשמת הרימה אותו והחלה לטלטל אותו ולקרוא בשמו, תוך שראשו שמוט ונהדף קדימה ואחורה, במטרה להעירו.

כתוצאה מהטלטול, נגרם לתינוק דימום מוחי נרחב ודימום ברשתית. כמו כן שטפה הנאשמת את פניו של התינוק במים וניסתה להנשימו באמצעות סתימת אפו ונשיפה בפיו.

משלא צלח הדבר, התקשרה הנאשמת למגן דוד אדום, והחלה לבצע במנוח החייאה בחצר המשפחתון, בהתאם להנחיות שנמסרו בטלפון על ידי הצוות הרפואי, אשר היה באותה עת בדרכו למקום.

התינוק ז”ל פונה באמבולנס לבית החולים כשהוא מחוסר הכרה ואינו מגיב, וביום 4.1.16 קבעו הרופאים כי הוא מצוי במוות מוחי. 

לפי כתב האישום, כתוצאה ממעשיה של הנאשמת הידרדר מצבו של התינוק, וביום 7.1.16, כעשרה ימים אחרי שפונה – נקבע מותו במחלקה לטיפול נמרץ ילדים, בבית החולים הדסה עין כרם.

על פי כתב האישום, רשלנותה של המטפלת התבטאה בין היתר בכך שטלטלה את התינוק לאחר שאיבד הכרה וגרמה לו נזק שהביא למותו, פעלה בחוסר זהירות והפעילה משפחתון ללא שהיה לה את הידע והמיומנות הנדרשים לכך.

לפי כתב האישום, בין השנים 2011-2013, למדה הנאשמת במגמת ‘מטפלת לפעוטות במעונות יום’ במוסד ‘אור החיים’ בבני ברק. כתנאי לקבלת תעודת גמר, היא נדרשה להשתתף בקורסי הכשרה שונים, שמטרתם להכשירה לטיפול בפעוטות – בהם קורסים הנוגעים להתפתחות הילד, היגיינה, תזונה וכן קורס עזרה ראשונה והחייאה.

אלא שבשנת 2013 ציינה הנאשמת בפני מדריכת הקורס כי היא מתגוררת בירושלים, והנסיעות לבני ברק לשם השתתפות בקורס מכבידות עליה. בעקבות כך , סיכמו הנאשמת ומדריכת הקורס כי הנאשמת תזכה לציון עובר בקורס, מבלי להשתתף בו.

על יסוד מצג השווא, קיבלה הנאשמת ביום 17.9.13 תעודת גמר המסמיכה אותה לטפל בפעוטות, וביום 1.12.15 החלה הנאשמת לעבוד כמטפלת בגן ילדים המיועד לגיל הרך, אשר פתחה בביתה בשכונת גילה בירושלים.

בכתב האישום נאמר כי “הפעילה מסגרת לטיפול בפעוטות ללא שהיה לה את הידע והמיומנות הנדרשת לכך” ו”קיבלה את תעודת הגמר תוך טענת עובדה, ביודעה שאינה אמת”.

עם הגשת כתב האישום העבירה פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי)  את העניין לידיעת משרד התמ”ת לצורך בחינת הפיקוח.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות