שריפה משתוללת ליד צור הדסה: אש מתפשטת, כבאים נלחמים I צפו

צוותי לוחמי אש רבים, בסיוע מטוסי כיבוי, פועלים להשתלט על השריפה, שמתפשטת בקצב מהיר בשל הרוחות החזקות, היובש ומזג האוויר הקיצון השורר באזור
חיים טוויל
י"ב חשון התש"פ / 10.11.2019 13:27

שריפת חורש פרצה היום (ראשון) סמוך ליישוב צור הדסה הממוקם ליד ביתר עלית.

18 צוותי כיבוי והצלה פועלים במקום בסיוע חמישה מטוסי כיבוי.

האש מתפשטת במהירות עקב הרוחות החזקות, היובש ומזג האוויר הקיצון השורר באזור.

האש מתקדמת מאזור ואדי פוכין אל עבר הר סנסן והישובים הסמוכים. כוחות הכיבוי מרכזים מאמץ בכדי לבלום את הלהבות מלהתקדם אל תוך הישוב.

טייסי טייסת הכבאות ‘אלעד’ מבצעים גיחות כל העת עם חמישה מטוסים ומטילים חומרים מעכבי בעירה אל הלהבות.

התנאים המטאורולוגיים בשטח השריפה: במקום מנשבת רוח מזרחית במהירות של כ-20 קמ”ש. הלחות הנמדדת באוויר היא 15%, הטמפרטורה כ-26 מעלות.

תנאים אלו, בשילוב הצמחייה העבותה והחורש הסבוך, מסייעים לאש להתקדם במהירות.

אחר הצהרים נמסר, כי לוחמי האש פועלים בשטח השריפה, בכוחות גדולים ובסיוע מטוסי כיבוי ואנשי קק”ל – נאבקים בלהבות על פני שטח גדול, הגובל בגדר הישוב צור הדסה.

למרות בלימה ניכרת בגזרה המערבית של השריפה, עדיין אין שליטה והאש מתפשטת בחסות הרוחות העזות בכל הגזרה המזרחית של השרפה, הנמצאת דרומית מערבית לצור הדסה.

בגזרה המערבית של השריפה, הצליחו לוחמי האש לבלום את האש וכרגע מתבצע מאמץ גדול לכבות את האש, שכן הרוחות החזקות, מדליקות כל העת מוקדי אש חדשים אשר מסכנים את לוחמי האש הנמצאים מול חזית האש – ואף עלולים לגרום להתחדשות נוספת של האש בגזרה זו.

בשלב זה, בעקבות המאמץ האדיר של צוותי כבאות והצלה לישראל אשר חוצצים פיזית בין האש לבתי הישוב צור הדסה, לא נשקפת כעת סכנה לבתי הישוב ואין פינוי תושבים, למעט חוות סוסים אחת שפונתה אל מרכז הישוב.

טפסר ניסים טויטו מפקד כבאות והצלה מחוז ירושלים: “בזכות החתירה למגע של לוחמי האש עם חזית הלהבות, הצליחו עד כה הצוותים למנוע פגיעה קשה בישוב ואת שריפת כל החורש בשמורת הטבע הר סנסן”.

השריפה. Yonatan Sindel/Flash90

לפנות בוקר פרצה שריפת קוצים בסמוך לכפר דחי שבאזור עפולה. האש התפשטה ליער הסמוך ולמקום הוזנקו ארבעה צוותי כיבוי ושתי יחידות מתנדבים. קו הבתים הראשון שבכפר פונה מתושבים לזמן קצר, ובהמשך הם חזרו לבתיהם. ארבעה מטוסי כיבוי המריאו עם אור ראשון לשריפה והחלו לבצע הטלות מהאוויר, עד שהושגה שליטה על האש.

רב טפסר דדי שמחי, נציב כבאות והצלה ארצי, פרסם הבוקר צו האוסר הבערת אש בשטחים פתוחים עד ליום חמישי הקרוב, עקב תנאי מזג האוויר.

בצו מבהיר שמחי כי האיסור על הבערת אש תקף בכל שעות היממה ובכל רחבי הארץ למעט באזור שמדרום לקו הגיאוגרפי של כביש 35.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות