אוחנה חשף במליאה את תרגילי החקירה של חפץ שנאסרו לפרסום

שר המשפטים הפר את צו איסור הפרסום בתיק 4000, ופירט את תרגילי החקירה של המשטרה בחקירת חפץ • "אנו נפיל על המשפחה שלך פצצה" • הטיח בפרקליטות: "סיקור תקשורתי אוהד? הצחקתם אותי. איך הפכו כתבי החצר שלכם לדוברי פרקליט המדינה אם לא בתמורה להדלפות נדיבות"
אריה ריבקינד
ח' חשון התש"פ / 06.11.2019 15:21

דרמת ניר חפץ: שר המשפטים אמיר אוחנה עורר בצהריים (רביעי), לאחר שנטען כי במהלך נאומו על הדוכן במליאת הכנסת, הפר את צו איסור הפרסום בפרשת 4000, ופירט את תרגילי החקירה השערורייתים של המשטרה בחקירתו של עד המדינה ניר חפץ..

אוחנה סיפר: “מביאים אישה צעירה שאין לה שום קשר לחקירותיו של ראש הממשלה ושואלים אותה סדרה של שאלות חודרניות ופולשניות על טיב הקשר בינה ובין העד. לאחר שסוחטים ממנה כמו מלימון את כל המידע, ואני מזכיר היא איננה חשודה בדבר, הם מפגישים ביניהם במקרה במסדרון ואומרים לו: ‘ניר אנחנו יודעים הכול, אנחנו נפיל על המשפחה שלך פצצה.

“או אז ניר נכנע, חותם על הסכם עד מדינה והוא מוסר למשטרה גרסה. הגרסה נבדקת ומתבררת כשקרית, או-אז הוא מוצא החוצה יחד עם אחד החוקרים, הם הולכים לפרק זמן שאיננו מתועד ואיננו יודעים מה היה בשיחה הזו, ואז הוא חוזר ומוסר גרסה מלאה תפורה מתאימה אחד לאחד לנתונים שבידי החוקרים.

“אני רוצה להזכיר לכם. החקירה הסתיימה אין מה לשבש. כשהעיתונאי עמית סגל פונה בשאילתה למערכת, משיב היועץ המשפטי לממשלה שאיננו מכיר את פעולת החקירה הזו וכעבור זמן קצר מקבל עמית צו איסור פרסום. כך נראית חתירה אחר האמת?” שאל השר.

השר אוחנה תיאר מספר פרשות מהעבר בהן לטענתו נפלו פגמים בהתנהלות הפרקליטות – ואמר: “אינני מדבר על טעויות, אינני מדבר על כשלים, אני מדבר על זדון, אני מדבר על פשעים חמורים המבוצעים במשמרת שלכם, ראשי מערכת האכיפה, ואתם עומדים כחומה בצורה ומגוננים על העבריינים. למה? כך המערכת מגוננת על עצמה מחקירה אמיתית, כך היא מאפשרת לריקבון להשתלט, כך נוצרת שחיתות שלטונית.

“סיקור תקשורתי אוהד? הצחקתם אותי. איך הפכו כתבי החצר שלכם לדוברי פרקליט המדינה ואיך נשאו כלבי השמירה של הדמוקרטיה את אנשי המשטרה והפרקליטות על כפיים בכתבות מפרגנות ובהגנה מפני כל מתקפה – אם לא בתמורה להדלפות נדיבות היישר ממשרדי רשויות אכיפת החוק”.

נאומו של אוחנה והדברים שאמר במהלכו גררו סערה במערכת הפוליטית וביקורת נוקבת על שר המשפטים.

ח”כ יעל גרמן מכחול לבן פרסמה תגובה עם פנייה ישירה לשר אוחנה: “אתה עשית פה מעשה נבלה. עמדת על הדוכן, ניצלת את מעמדך לרעה ופגעת לא רק בפרקליטות – אלא שמת בסל אחד את כל מי שמאיים על אדונך ראש הממשלה ורחמנא ליצלן אולי יגיש נגדו כתב אישום. שמת את היועץ המשפטי לממשלה, את פרקליט המדינה ואת כל הפרקליטות בסל אחד”.

חברת הכנסת תמר זנדברג מהמחנה הדמוקרטי אמרה: “במסגרת עוד נאום התקרבנות, החליט שר המשפטים להפר צו איסור פרסום וחשף פרטים אישיים בכסות של הגנה על זכויות נחקרים, והוא אפילו לא זיהה את האירוניה”.

מאוחר יותר פרסם השר אוחנה הבהרה לדבריו ומסר: “אין כל אמת בדיווח לפיו עשיתי שימוש בחסינותו הפרלמנטרית כדי לחשוף את מה שבצו איסור הפרסום. חזרתי אך ורק על דברים שפורסמו כבר, ולא חידשתי דבר משום שאין בידי דבר לחדש מתוך חומרי החקירה, שאינם מצויים בידי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות