‘שנון וייחודי’ • בעלת טור ב’הארץ’: למה עמית סגל מטריף את השמאל?

נוה דרומי פרסמה ב'הארץ' מאמר תחת הכותרת 'עמית סגל מעצבן אתכם כי הוא טוב' - בו היא מגוללת מה הסיבות שהפרשן הפוליטי הבכיר מטריף את אנשי השמאל
אבי כץ
ז' חשון התש"פ / 05.11.2019 16:44

בטור שהתפרסם הבוקר (שלישי) בעיתון ‘הארץ’, מנסה נוה דרומי להסביר מדוע אנשי שמאל שונאים את עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12.

תחת הכותרת ‘עמית סגל מעצבן אתכם כי הוא טוב’ – כותבת דרומי: “אנשי שמאל שונאים את עמית סגל מהסיבה הפשוטה שהוא גם רהוט, גם בעל זיכרון פנומנלי, גם שנון וייחודי – וגם ימני. ‘הנער מעפרה’, כפי שכינה אותו לאחרונה המחזאי שמואל הספרי, לרגל הופעתו של סגל ב’אולפן שישי’ – הצליח לחדור אל האליטה התקשורתית הישראלית וזה מרתיח הרבה אנשים.

“מילא אם היה מתיישר עם הצייטגייסט של התקשורת, אבל “הנמר הוורוד” (כך תיאר סגל את הראיון שלו אצל אילנה דיין) לא מסתיר את חריגותו האידיאולוגית. להיפך, אם הוא היה יכול, הוא היה מתעטף בצעיף נצנצים, כדי שלא יפספסו אותו חלילה”.

דרומי מציינת, כי “לאחרונה החלו בחדשות 12  לצלם את מהדורת שישי לפני כניסת השבת כדי שגם סגל יוכל להופיע בה. ההצלחה הציבורית ממנה נהנה סגל מתורגמת כנראה לרייטינג ואת זה לא רוצים לפספס גם במחיר עליית מפלס העצבנות של יתר חברי הפאנל או צייצני השבת הזועמים” .

דרומי מדגישה כי בניגוד לעיתונאים אחרים, “סגל לא נתפס כדובר של מישהו ואף אחד לא חסין אצלו”.

בעלת הטור ממשיכה: “ועל מה יצא קצפם של מתנגדי סגל הפעם? על הביקורת שמתח על הנהלות המשטרה והפרקליטות. סגל ביקש לבדוק את מקורות ההדלפות במערכות אלה ולהחזיר להן את אמון הציבור.

“כל כך מוזר נראה לחבריו לפאנל” כותבת דרומי, “שעיתונאי מבקש שהחוק ייאכף, אף שהדבר עלול לפגוע בהם ובעצמו. אבל סגל דאג ליצור הבחנה בין עובד ציבור שמדליף ובין סנגור שמדליף; הזיכרון הפנומנלי שבו ניחן, לצערם של חלק מהעיתונאים, איפשר לו לצטט בקלות את דניאל פרידמן ואת ראובן ריבלין. נו, הוא פשוט מעצבן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זכרון פנומנלי???
    18/11/2019 10:14
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. זיכרון סלקטיבי במקרה הטוב ויצירת תודעה כוזבת במקרה הרע