אוריך: “הם חיטטו בתוכן שלא קשור לפרשה” • נתניהו: פיגוע

דובר הליכוד יונתן אוריך טוען במכתב למנדלבליט: חוקרת משטרה חיטטה בטלפון שלי בהודעות שלא קשורות לפרשת עד המדינה והמידע הועבר בקבוצה שנקראת 'השלמות תיק 4000' • נתניהו רותח: "המטרה להלך אימים על סביבתי הקרובה. אנחנו לא חיים במשטר אפל ואסור לנהוג כך"
אריה ריבקינד
כ"ט תשרי התש"פ / 28.10.2019 21:01

סערת החרמת הטלפונים: דובר הליכוד יונתן אוריך פנה במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי  מנדלבליט, וטען כי חוקרי המשטרה עיינו בהתכתבויות מהטלפון שלו גם בכאלה שאינן קשורות לפרשת פילבר.

לפי המכתב ששיגרה עורכת דינו, ותכניו פורסמו הערב (שני) לראשונה בחדשות 12, חוקרת המשטרה עיינה בהתכתבויות שלו והקלידה את הפרטים לתוך קבוצה בטלפון שלה – קבוצה של חוקרים שנקראת ‘השלמות 4000’.

המכתב נשלח תחת הכותרת: “חדירה בלתי חוקית לטלפון הנייד של יונתן אוריך”.

עו”ד נועה מילשטיין, שמייצגת את אוריך, טענה בפנייה כי חוקרת המשטרה ביקשה מאוריך לפתוח את הטלפון הנייד ולעיין בהתכתבות בינו לבין עופר גולן, דובר משפחת נתניהו ומנהל קמפיין הליכוד. החוקרת, כך על פי הטענה, לא מציינת בפניו שיש לו זכות לסרב.

במכתב ציינה עורכת הדין, כי החוקרת בדרגת פקד, “דרשה ממנו לקבל את קוד הכניסה לטלפון שלו. בשלב מסוים ביקשה ממנו לפתוח את הטלפון הנייד ולתת לה לעניין בתכתובות בינו לבין מנהל הקמפיין”.

אוריך אפשר לחוקרת, שעיינה בהתכתבות ולקחה את הטלפון הנייד מחוץ לחדר החקירות. כשחזרה, אוריך הבחין – כך על פי פרקליטתו – שהחוקרת עיינה בהתכתבויות נוספות שאינן קשורות לפרשת ההטרדה.

הדברים הגיעו לשיאם כשלטענת אוריך היא הקלידה פרטים ומידע שהיא מוציאה מהמכשיר שלו לקבוצה של אפליקציית טלגרם שנקראת ‘השלמות לתיק 4000’.

אם הטענות נכונות, הן מעידות על כך שמידע מהטלפון של היועץ והדובר משמש גם לחקירת פרשות אחרות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בזעם לפרסום בחדשות 12 וטען: “החרמת הטלפונים של יועצי הקרובים היא פיגוע בדמוקרטיה הישראלית ובזכות לפרטיות שעומדת לכל אזרח. אנחנו לא חיים במשטר אפל ואסור לנהוג כך. המטרה היא להלך אימים על סביבתי הקרובה ובדרך זו לשלול את יכולתי להגיב למבול ההדלפות הפליליות שנמשך נגדי ללא הפסקה”.

“‏למה את זה לא חוקרים?”, תהה נתניהו.

בימים האחרונים נחקרו שלושת יועצי התקשורת והמדיה של ראש הממשלה – עופר גולן, יונתן אוריך וטופז לוק. הטלפונים האישיים שלהם הוחרמו.

הדבר עורר זעם רב אצל נתניהו ובסביבתו הטוענת לרדיפה מיותרת מצד גורמי אכיפת החוק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות