גנץ: לא הייתה התקדמות במו”מ • לפיד: נתניהו רוצה רק בחירות

יו"ר כחול לבן התייחס בישיבת סיעת כחול לבן לפגישתו אמש עם ראש הממשלה: "אחד הקשיים המרכזיים במשא ומתן הנוכחי הוא ההתעקשות של הליכוד לבוא עם 'בלוק'" • לפיד: "נתניהו לא ניסה להקים ממשלה. אנחנו כן. הוא לא שם שום מצע על השולחן, רק התעקש על רוטציה ועל ליצמן"
אריה ריבקינד
כ"ט תשרי התש"פ / 28.10.2019 16:22

יו”ר כחול לבן, בני גנץ, אמר אחר הצהריים (שני) בפתח ישיבת סיעת כחול לבן בכנסת, כי פגישתו אתמול עם ראש הממשלה הייתה עניינית אך לא נרשמה התקדמות.

“אני מקווה שנצליח בהמשך”, אמר גנץ. “נעשה את כל המאמצים כדי שהכנסת הזו תמלא את ימיה. אני מתחייב גם בתקופת המעבר הזו לקדם כל נושא שצריך וניתן לקדם”.

הוא הוסיף: “איננו דורשים רק לאחוז בהגה. אנחנו דורשים לקבוע מה הדרך שבה אנחנו רוצים לנסוע. אחד הקשיים המרכזיים במשא ומתן הנוכחי הוא ההתעקשות של הליכוד, לבוא עם ‘בלוק חסינות’. מפלגה שנמצאת בשלטון למעלה עשור – אינה מוכנה לנהל דיון ענייני על קווי היסוד שרוב הציבור רוצה בהם. אבל אנחנו נמשיך לדבר עם כולם. נקשיב למפלגות הקטנות אבל לא נאפשר להן להכתיב את סדר היום הלאומי כולו.

“האופציה הטובה ביותר היא ממשלת אחדות בראשות כחול לבן ביחד עם הליכוד כפי שהעם בחר. האופציה הגרועה ביותר היא בחירות. נחתור ונעשה הכל בכדי להגיע לאחדות של הגדולות. אבל לא נוותר על שום אופציה או ניסיון שיאפשר לנו להקים ממשלה ולהימנע מבחירות. נעשה זאת נוכח כל אלטרנטיבה שעומדת בפנינו”.

שותפו של גנץ, ח”כ יאיר לפיד, האשים את נתניהו בפלונטר הפוליטי: “אפשר להקים ממשלה תוך 48 שעות. כל מה שבנימין נתניהו צריך לעשות, הוא להיות שני ברוטציה. מדינת ישראל לא צריכה עוד בחירות. היא צריכה שנחזור לדבר במונחים של ביחד, ומטרות משותפות, וערכים משותפים”.

לטענתו, “נתניהו לא ניסה להקים ממשלה. אנחנו כן. נתניהו לא שם שום מצע על השולחן, אלא רק התעקש על הרוטציה ועל ליצמן. נתניהו השתמש ב-28 הימים שלו רק לדבר אחד – לדחוף לבחירות. הוא רוצה בחירות. זה מה שהציעו לו עורכי הדין. זה מה שהוא צריך בגלל כתבי האישום. זה כל מה שמעניין אותו. הוא רוצה ללכת לבחירות”.

בליכוד תקפו את לפיד: “שוב פועל להכשלת ממשלת אחדות לאומית. כחול לבן שבים ועומדים בסירובם לעסוק בענייני מהות וגוררים את ישראל לקראת ממשלת מיעוט מסוכנת עם המפלגות הערביות. אנו שבים וקוראים לגנץ להפעיל שיקול דעת, להתנער מגורמים אינטרסנטיים ולהמשיך ולפעול במהירות להקמת ממשלת אחדות”.

 

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גנץ. סטק
    29/10/2019 00:22
    המצליפה
  1. סבבה. גנץ מתהפך כמו סטק
    לא נימאס לך לשקר. אמרת יום קודם שהפגישה הייתה מצוינת. התקדמתם ועיתונאי שאל אותך תהיה עוד פגישה ענית כן. עכשיו ה אתה מבלבל המוח לך תעיף את לפיד לקיבינימט הוא מנקנק אותך כבר כמה חודשים

  2. אתה מתלונן, טמבל? לא אתם ביטלתם פגישות באופן חד צדדי?
    29/10/2019 05:52
    חולון בת ים
  3. לא אצה היית בלונדון בהתחלת המומ?
    די לצביעות

  4. בושה. אדם שפל גורר מדינה שלמה לבחירות בפעם השלישית
    29/10/2019 13:05
    שמעון
  5. התחמן מספר אחד רוצה לעשות זאת שוב. אל תתנו לו.
    אם הוא אומר בסרטונים שלו בפייסבוק שהמצב מאוד מאוד קשה והוא מתחנן לממשלת אחדות למה הוא לא עושה צעדים בכיוון, ורואה רק ממשלה בראשותו…?
    יש גם סרטון שלו מהבחירות הקודמות שהוא אומר שהליכוד קיבל יותר מנדטים ושהוא צריך להקים את הממשלה.
    אז למה כשמדובר כשהמצב הוא שיש לו רוב הוא חושב שהוא צריך להקים את הממשלה, ולמה כשאין לו רוב הוא עדיין חושב שהוא היחיד צריך להקים ממשלה?
    ביבי צריך להתרגל לרעיון שהמדים הכתומים במעשיהו מחכים לו
    שם מקומו
    שיעזוב אותנו לשלום ושיתן למדינה להתאחד אחרי כל הסכסוכים והפרדה והשנאה שפרחו בזמן שביבי היה ראש ממשלה.