שופט יבצע את החיפוש אחר חומרים בטלפונים של יועצי נתניהו?

במשטרה ובמשרד המשפטים דוחים את הטענות על החרמת מכשירי הטלפון של יועצי נתניהו • מבהירים: חיפוש המידע ייעשה רק בפיקוח שופט
חיים טוויל
כ"ט תשרי התש"פ / 28.10.2019 14:02

סערת  החרמת הטלפונים הסלולרים: דוברות משרד המשפטים ודוברות המשטרה פרסמו בצהריים (שני) הודעה משותפת חריגה, הדוחה את הטענות בנוגע לחקירה שנפתחה בחשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר.

במסגרת החקירה של יועצי נתניהו, יונתן אוריך ועופר גולן, הוחרמו מהם הטלפונים האישיים.

רבים טענו כי ההחרמה בוצעה כדי לחטט בטלפונים, במטרה למצוא חומרים מפללים, שייסעו לפרקליטות לגייסם כעדי מדינה חדשים.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’ אף אמר: ”החרמת הטלפונים הסיטונאית של יועצי ראש הממשלה היא חצייה מפחידה של קו אדום בוהק מכל בחינה שהיא מצידה של הפרקליטות. קשה לברוח מהתחושה שהתיקים נגד נתניהו מתפוררים ובפרקליטות פותחים במסע ‘פישינג’ חסר מעצורים כדי לגייס נגדו עדי מדינה בכל מחיר. וזה כבר באמת מתקרב לדרגת קץ הדמוקרטיה”.

בהודעה של המשטרה ומשרד המשפטים נאמר: “רשויות אכיפת החוק רואות בחומרה רבה כל ניסיון להלך אימים על עדים, לנסות לגרום להם לשנות עדותם או להטרידם בכל דרך. חומרה יתרה יש לראות מטבע הדברים כשהדבר נעשה כלפי עדי מדינה, במטרה להשפיע על עדותם”.

בפרקליטות ובמשטרה מוסיפים: “במדינת חוק לא יעלה על הדעת שיופעל לחץ פסול או שיוטרדו עדי מדינה, וממילא רשויות אכיפת החוק לא יאפשרו זאת. מעשים מסוג זה הם חמורים, ועלולים להביא לפגיעה בהגעה לחקר האמת ובעשיית הצדק. רשויות אכיפת החוק לא יגלו כל סובלנות למעשים מעין אלו.

“באשר לחקירה שבה מדובר, הרי שהיא עודנה מתנהלת ומטבע הדברים בשלב זה לא נוכל לפרט לגבי מהלכיה”.

במשרד המשפטים ובמשטרה ציינו: “העדויות הראשונות שנגבו בעקבות תלונת עד המדינה למשטרה אודות אירוע ההטרדה שהתרחש בכניסה לבית מגוריו, היו קשורות לרכב שנעשה בו שימוש, והן אלה שהובילו לגורמים שנחקרו בימים האחרונים. נוכח הרגישות הברורה החקירה מתנהלת תחת פיקוח של הדרגים הבכירים ביותר במערכת אכיפת החוק, והיא תימשך ככל שהדבר יידרש לשם הגעה לחקר האמת”.

בנוגע לסוגיית תפיסת הטלפונים של החשודים, נאמר בהודעה: “הדבר נדרש בשל צרכי חקירה מובהקים. בשל הרגישות המיוחדת המובנת הוחלט כבר מן השלב הראשון כי יתבקש צו מבית המשפט שיאפשר אך ורק חיפוש מצומצם, שנועד לאתר מידע הקשור לאירוע מושא החקירה בלבד, וכי בשל הרגישות במקרה זה, החיפוש ייערך במתווה זהיר שייקבע ויאושר על ידי בית המשפט”.

בהודעה נטען: “המדינה תבקש כי במידת האפשר השופט הוא זה שיבצע את איתור החומרים הרלוונטיים ולא גורמי החקירה. בניגוד לפרסומים שגויים, צו החיפוש האמור נועד אך ורק לאיתור מידע הרלוונטי לחקירה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות